Gå til innhold

audigy 2 vs audigy 4 CPU forbruk.


Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt at det integrerte lydkortet gjør susen. Har innsett at det gjør nok ikke det. Leste test her på hardware av Audigy 2 value, og fikk lyst på det (billig og bra var vel konklusjonen). Desverre var det få om noen som hadde dette kortet inne, så jeg kjøpte et audigy 4 bulk istedet. Noen som har noen erfaringer med dette kortet ? Tenker spesielt på CPU forbruk.. Håper jeg ikke har gjort noe dumt nå... Som regel så tenker man jo at "4 må jo være bedre enn 2", men i pc verden er det ikke alltid så enkelt...

 

 

 

Har forresten tenkt å kople det opp mot Thrust sitt 5.1 headset, 751. Har sett alt fra lovprisning av det til kommentarer som "dette er søppel", så det skal bli artig å gjøre seg opp en mening om det selv ;).. er jo bare 300 kr anyway...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lenge tenkt at det integrerte lydkortet gjør susen. Har innsett at det gjør nok ikke det. Leste test her på hardware av Audigy 2 value, og fikk lyst på det (billig og bra var vel konklusjonen).  Desverre var det få om noen som hadde dette kortet inne, så jeg kjøpte et audigy 4 bulk istedet. Noen som har noen erfaringer med dette kortet ? Tenker spesielt på CPU forbruk.. Håper jeg ikke har gjort noe dumt nå... Som regel så tenker man jo at "4 må jo være bedre enn 2", men i pc verden er det ikke alltid så enkelt...

 

 

 

Har forresten tenkt å kople det opp mot Thrust sitt 5.1 headset, 751. Har sett alt fra lovprisning av det til kommentarer som "dette er søppel", så det skal bli artig å gjøre seg opp en mening om det selv ;).. er jo bare 300 kr anyway...

5288320[/snapback]

 

Du har nok kjøpt et bedre kort enn audigy 2 value. audigy 4 er arvtakeren og har en bedre dak, og støtte for flere eax.

Ellers er de ganske like (også cpu krav)

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke forventer deg "hi- end"- lyd fra det headsettet, tror jeg du kan ha mye glede av det. Surroundlyden fungerer faktisk, og de er gode å ha på, selv over en lang periode. Men som sagt, kvalitetslyd er det ikke, men de fungerer etter min mening glimrende til dataspill.

5288498[/snapback]

 

Notert og forventning justert :thumbup:

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke forventer deg "hi- end"- lyd fra det headsettet, tror jeg du kan ha mye glede av det. Surroundlyden fungerer faktisk, og de er gode å ha på, selv over en lang periode. Men som sagt, kvalitetslyd er det ikke, men de fungerer etter min mening glimrende til dataspill.

5288498[/snapback]

 

Hva er def. av kvalitetslyd?

Lenke til kommentar
ser at komplett selger bulk versjonen uten fjernkontroll. Er dette standard for alle bulk versjoner eller er det kun pro versjonen som har fjernkontrollen.. På creative.com er fjernkontrollen avbildet med vanlig versjon av audigy4.

5289295[/snapback]

 

Hvis du kjøper Audigy 4 (ikke bulk) får du med fjernkontroll.

Bulk inneholder kun kort og driver CD (mulig en CD kabel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...