Gå til innhold

Mafia går hakkete på p4 2.53+++


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal da ikke hakke på maskinen din, det går helt glimrende på min maskin, men jeg får 12 000 poeng i 3D Mark 2001 poeng uten overklokking.

 

_________________

Mitt hjemmelagde kabinett

 

Intel P4 2.26Ghz Northwood 533Mhz

Asus P4T-E Motherboard

768 MB PC400 Samsung RDRAM

Asus Geforce 4 Ti 4400

Creative Sonudblaster Audigy Platunu

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ronnyb på 2002-09-04 07:56 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Ronnyb på 2002-09-04 07:57 ]

Lenke til kommentar

Hakker hos meg også på 1024x768 og max detaljer..

Hjelper å sette ned til medium detaljer men det er ergerlig at vi som har mer enn nok av kraft skal lide såpass mye..

 

Har fått inntrykk av at folk med eldre grafikkort(GF2) kjører Mafia like bra og nesten bedre til og med.

 

Får bare fortsette å finjustere instillinger for å finne ut hva som går brukbart, men å sette ned til 800x600 kommer ikke på tale.

 

P4 [email protected] GHz

512 DDR RAM

Gainward Geforce 4 Ti4400 128MB

Lenke til kommentar

bruk 16 bit og ikke 32 bit, ta av alle ting du ikke vet hva gjør. hakker det enda setter du alt på low og justerer oppover til du finner ut hvilken ting det er som gjør at det hakker. men jeg skjønner ikke problemet egentlig, grafikken på mafia er konge på det laveste, og litt bedre på "high"... low skulle hetet high og high higher eller noe :smile: low er ikke dårlig, low er som regel drittbra det også...

Lenke til kommentar

hvis man ser på forumet på mafia-game.com , så ser man at laggingen i mafia på visse pc'er er et STORT og omfattende problem. Ganske tydelig av at det har noe med lyden å gjøre, siden om man ,i de tilfeller spillet hakker skrur lyden av(i setup), vil spillet kjøre helt glimrende. Har på følesen at det kanskje er et soundblaster problem, siden hvis jeg disabler soundblaster, og kjører spillet med onboard-lyd'en fra hk'et, så kjører det helt smood (Går fra 15-16fps med soundblaster, til 60fps uten lyd, eller med onboard-lyden).

Lenke til kommentar

vel, den nye nvidia driveren fikk mange av spilla mine til å flimre noe hvitt iblandt, jeg trodde det var ekstrem varme i barebone systemet - men nei... var visst driverene :razz: bytta tilbake til 30.x og nå går spillet mer eller mindre smooth... tror jeg venter til de offisielt lanserer 40.x

Lenke til kommentar

etter hva jeg har forstått har de fleste problemer med spillet...kan godt ha noe med kombinasjoner av hardware, at spillet er tweaked bedre for enkelte andres datamaskin...Hos meg går det mer eller mindre greit nok...men har skrudd ned hvor langt du kan se og kjører på 1228x1024 eller noe slikt..

Spillet virker generelt krevende og kanskje ikke tweaked nok?

Lenke til kommentar

det kan godt stemme at det spillet ikke har bra engine - for iblandt går det ekstremt smooth og andre ganger går det hakkete - ustabilt? :razz: vet ikke, men da quake 3 kom ut gikk det jo mer eller mindre smurt på alle pc'er, og grafikken er konge fremdeles... rtcw hvis ikke jeg tar feil bruker vel samme engine, og det er bare helt rått hvordan de klarer å gjøre et så bra spill så "lite krevende". Foreslår at mafia gutta legger ut en patch som evt. kan optimalisere spillet for pentium eller hva... Vet ikke om det er mulig men håper det er noe galt med spillet og ikke hardware'n min...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...