Gå til innhold

Skal ha meg Bærbar datamaskin ! hjelp..


Kurt P

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en bærbar datamaskin i jula, men er veldig usikker på hvor jeg får mest for penga. Jeg ønsker en bærbar maskin som yter helt ok (ikke noe integrert skjermkort dritt) og som har en ok prosessor og ok med ram (512 mb).. Ønsker ikke å gi mer enn 10000 kr.. Dette er max !

 

Håper på gode tilbakemeldinger å råd..

 

Mvh

 

Kurt P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en bærbar datamaskin i jula, men er veldig usikker på hvor jeg får mest for penga. Jeg ønsker en bærbar maskin som yter helt ok (ikke noe integrert skjermkort dritt) og som har en ok prosessor og ok med ram (512 mb).. Ønsker ikke å gi mer enn 10000 kr.. Dette er max !

 

Håper på gode tilbakemeldinger å råd..

 

Mvh

 

Kurt P

5285719[/snapback]

 

 

Hva er dine bruksområder? kanskje litt greit å vite før man anbefaler noen laptoper =)

Lenke til kommentar

Jeg skal vel bruke pcn til litt spill, surfing + film/musikk..

 

Må ha en pc med et ok skjermkort f.eks Radeon 9600 Pro + -..

 

Jeg så et bra tilbud på multicom til 6995 elr no.. Eneste minus er at det var dårlig skjermkort.. Skulle vært mulig å legge til. Andre nettsteder å anbefale.?

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

shg har 2 laptoper som du kunne sett litt på. den ene er en Shg note 8600 modell, med følgende specs :

 

Centrino 740 (1.733GHz - 533FSB), 512MB DDR2-533, 60GB HD (8MB Cache), 15.4” Widescreen TFT, DVD±RW, nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

 

Koster 9.493kr

 

Modell 2 som også er meget bra er en Shg Note 9100 med følgende specs :

 

Centrino 740 (176GHz - 533FSB), 512MB DDR2-533, 60GB HD (16MB Cache), 15” TFT, Combo CDRW/DVD, ATI Radeon X700/128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Bluetooth, Webcam, Card Reader

 

Koster 10.338kr.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Dell Inspirion 9300 og er meget godt fornøyd:). 2.0 Ghz Pentium M, 6800 256mb Go, 100 GB HD, 1 GB ram, 17" WXUGA LCD. Har du råd til å legge på 3-4 lapper til så er den et bra valg. Tror jeg vet hva jeg prater om da jeg har skrudd alle maskinene jeg har hatt fra 1988 og frem til nå:).

Lenke til kommentar

en P-M 1.7 vil tilsvare noe rundt 2.7-2.8gig P4 etter det jeg har husket å lest rundt omkring. Og ja både go6600 og x700mobile er gode skjermkort på laptop segmentet som vil duge en stund. Skal du ha kraftigere skjermkort må du nesten opp i "slepbar" seksjonen, men det er vel ikke interresant hvis du skal flytte mye på deg

Lenke til kommentar

etter hva jeg vet er ikke centrino en prosessor i det hele tatt, men en betegnelse på når en (bærbar)maskin er utsytyrt med Intel brikkesett, Intel trådløst kort, og intel cpu..

 

og som du spør om vil en 1.7 Intel Centrino(som egentlig ikke finnes) tilsvare som sagt over ca 2.7-2-8 P4. Forutsatt at det da er en P-M( og ikke en C-M(Celeron) ).

Lenke til kommentar

åja.. men det er flott..

 

 

Men jeg regner med å bestille i løpet av helgen så jeg får pcn sendt til meg iløpet av desember.. reiser nemlig tilbake til militæret den 3 januar.. Planen var å ha med pcn opp dit ..

 

Så jeg er åpen for flere forslag.. ! :dribble:

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

http://shg.no/

 

her fant jeg 2 aktuelle..

 

Centrino 1.8GHz (Dothan), 1024MB DDR333, 60GB HD (16MB Cache), 15.4? TFT, DVD±RW, ATI Radeon 9700/128MB VGA, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

 

9493

 

og :

 

Centrino 740 (1.733GHz - 533FSB), 512MB DDR2-533, 60GB HD (8MB Cache), 15.4? Widescreen TFT, DVD±RW, nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

 

til akkurat samme pris

 

Så spørsmålet er da.. om hvilken av disse pcne som yter best i spill ? Blir det da 9700 Pro eller 6600 Go som er best av de 2 skjermkortene.. ? og i tillegg har jo pcn med 9700 pro dobbelt så mye ram selvom rammen er litt dårligere.

 

Hva mener dere? er det forresten no forskjell på batterilevetiden fra disse maskinene. Det står jo ikke noe om det? Jeg har også opplevd på en kamerat sin pc at når man plugger i strømmen så blir bildet på skjermen mørkere ?? :ermm:

 

La også merke til at de hadde så og si ingen av pcne på lager da.. også stod det bak forventet leveringstid 4-5 dager .. Vil det si virkedagene det tar fra de bestiller pcn og den kommer hjem til meg?

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
http://shg.no/

 

her fant jeg 2 aktuelle..

 

Centrino 1.8GHz (Dothan), 1024MB DDR333, 60GB HD (16MB Cache), 15.4? TFT, DVD±RW, ATI Radeon 9700/128MB VGA, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

 

9493

 

og :

 

Centrino 740 (1.733GHz - 533FSB), 512MB DDR2-533, 60GB HD (8MB Cache), 15.4? Widescreen TFT, DVD±RW, nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

 

til akkurat samme pris

 

Så spørsmålet er da.. om hvilken av disse pcne som yter best i spill ? Blir det da 9700 Pro eller 6600 Go som er best av de 2 skjermkortene.. ? og i tillegg har jo pcn med 9700 pro dobbelt så mye ram selvom rammen er litt dårligere.

 

Hva mener dere? er det forresten no forskjell på batterilevetiden fra disse maskinene. Det står jo ikke noe om det? Jeg har også opplevd på en kamerat sin pc at når man plugger i strømmen så blir bildet på skjermen mørkere ??  :ermm:

5300801[/snapback]

 

 

Den første har kraftigere prosessor og mer ram, men den andre har bedre skjermkort. Jeg hadde kjøpt maskin 2, og evnt kjøpt en ekstra 512mb brikke til den, da 6600Go kortet er endel hvassere enn 9700mobile kortet. og skjermen skal vanligvis bli lysere når du bruker strøm adapter, dette fordi de fleste pcer sparer på strøm ved å kutte ned lys stykre når man ikke bruker ac adapter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...