Gå til innhold

Dyp, dyp konsentrasjon....


trondeh

Anbefalte innlegg

Dette er et bilde jeg tok at yngstejenta mi på 2 1/2 år her om dagen mens hun satt og tegnet. Det var fantastisk å få fanget det fjerne blikket slike små barn kan ha mens de sitter å funderer på et eller annet. Hva syntes dere? (Klikk her dersom bildet ikke vises embedded.)

 

large.jpg

 

mvh

trond

Endret av trondeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det ser bra ut, spesielt med et par tegnestifter i forgrunnen. Det er en fin nærhet til jenta som har et skikkelig problem hun funderer på. Det eneste jeg ville sette fingeren på er at jeg kunne ønsket at bakgrunnen var litt bedre. Det ser ut som om det er et skap der som står litt på skrå. Det ville kanskje vært bedre om det sto rett eller aller helst ikke var der. Men jeg vet akkurat hvor vanskelig det er å få kontroll over situasjonen når barn er involvert. Det ser ut som om du ikke har brukt blits, og da kunne jeg kanskje ha ønsket lyset litt mer fra siden for å få frem litt mer nyanser i belysningen av ansiktet for å unngå at lyset virker for flatt.

 

Bildet er fint og modellen er nydelig, så bare fortsett i samme spor og fyll harddisken med barndomsminner.

Lenke til kommentar

Tusen takk for konstruktiv kritikk! Ja, det er ikke lett med barn. Dette bildet ble til ved en tilfelldighet. Jeg hadde ikke planlagt sesjonen, så når situasjonen var der, så var det bare å knipse løs :-)

 

Det stemmer at det bare er naturlig lyst som er brukt. Du ser lett refleksjonen fra viduet hun sitter vendt mot i øynene hennes. Jeg er enig at lys slik rett forfra gir et litt flatt preg.

 

mvh

trond

 

Synes det ser bra ut, spesielt med et par tegnestifter i forgrunnen. Det er en fin nærhet til jenta som har et skikkelig problem hun funderer på. Det eneste jeg ville sette fingeren på er at jeg kunne ønsket at bakgrunnen var litt bedre. Det ser ut som om det er et skap der som står litt på skrå. Det ville kanskje vært bedre om det sto rett eller aller helst ikke var der. Men jeg vet akkurat hvor vanskelig det er å få kontroll over situasjonen når barn er involvert. Det ser ut som om du ikke har brukt blits, og da kunne jeg kanskje ha ønsket lyset litt mer fra siden for å få frem litt mer nyanser i belysningen av ansiktet for å unngå at lyset virker for flatt.

 

Bildet er fint og modellen er nydelig, så bare fortsett i samme spor og fyll harddisken med barndomsminner.

5284257[/snapback]

Lenke til kommentar

Syns bildet var kjempefint jeg, men er enig med foton angående bakgrunnen. Kanskje det går ann å redigere den bort på en eller annen måte? Ikke vet jeg, er ny i "faget" :)

 

Det jeg likte spesielt godt med bildet var formen på håret hennes, ser ut som at hun har jævelhorn, og med det blonde håret som kontrast(får henne til å se ut som en engel), så syns jeg bildet både er artig og bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...