Peppep Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Leste om det etterpå... hva var greien med snuingen? Det har forsvunnet fra meg.
KissaMcDuck Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg skal spare dere for de vanlige fyllehistoriene o.l men la meg si det slik at jeg og min venn Jack Daniels isammen er en dårlig kombinasjon og det førte til at jeg ble ett lett offer for de (unnskyld språket) jævla kjipingene som går rundt å klipper armbånd. Det ordna seg uansett tilslutt da. Torsdag:The Editors åpnet konsertdagene for min del, og selv om jeg ikke er noe blodfan og kun har hørt radiosinglene var det en veldig kjekk konsert. Hyggelig musikk og ok publikum. Virket som ett noe innøvd show uten noe særlig publikumskontakt bortsett fra "thank you" osv. Står mellom svak 4er eller sterk 3er Var etterpå innom en tur på Arena, der belgiske Deus hadde ett jævlig kult show, som gjordfe at det virkelig kriblet i rockefoten. Greier ikke helt å katogorisere musikiken, men nettsiden til Roskilde skriver; "fra legesyg art-rock, over skæve popsange til drømmende støjrock". Joda, sikkert det, ordentlig kul musikk ihvertfall, selv om jeg kunne tenkt meg å sett dem på en mindre scene, noe ala Pavillion eller Odeon. Fikk ikke se hele Deus fordi turen gikk videre til Clap your hands say yeah, og det var dagens kuleste konsert for min egen del (nei, var ikke på Sigurd Ros). Vokalisten deres har en vannvittig kul stemme, med masser av personlighet og særpreg, og bandet fremførte sanger fra det ypperlige debutalbumet deres på en veldig fin måte. 5/6 Fredag:Vår skjeggete venn, den jødiske Matisayhu(?), entret scenen på Fredag kl. 16.00. Hadde påforhånd gledet meg veldig til konserten hans, både pga Youth albumet hans, som jeg har hørt mye på og ryktet han har som live-artist. Ble utifra forventningene mine skuffet, selv om konserten helt klart hadde noen fine øyeblikk. Hadde kanonbra plass i crowden og følte av vi publikummere ga det vi kunne. Jeg triller terningen til en 3er. Etter en lang konsertpause med plenty drikke gikk vi opp til Bob Dylan. Ingen kommentar; 2/6, og da er jeg snill Da var det godt å snike seg fram i ett smekkfullt arena, der Mike Skinner tok helt av med publikumsfrieriet sitt. Dro en slipknot og fikk alle samme under teltet til å hoppe opp samtidig, fikk i gang allsang osv og høstet stormende applaus og ga oss det vi ville ha. Gikk kansje litt på bekostning av det musikalske, men fuck det. Det var virkelig gøy og jeg angrer på at jeg ikke sjekket ut konserten hans i 03, som visstnok var enda bedre. En 5! Prikken over I'en var den svenske rapgruppen Looptroop, og for meg som er blodfan av disse fantastiske guttene var det dagens høydepunkt. Fikk høre alle sangene jeg hadde ønsket på forhånd og det var en ordentlig svett og energisk opplevelse Jeg aner ikke hva en "nøytral" publikummer ville sagt om konserten, men jeg har ingen problemer med å gi en 5er til gutta fra Svergie. Lørdag: Først av alt, dere som heller ville sove ekstra lenge istedenfor å sjekke ut det tyske dancehall/ reggea kollektive Seeed, SHAME ON YOU! Jeg hadde egentlig ikke forventa stort annet enn en chill konsert å vokne til, men det ble halvannen time med dansing, hopping, synging, og ikke minst sikkling på de pene dansedamene som hadde ett fett show for oss mannegriser. De var minst tolv mann på scenen, hadde alt fra turntables til tromboner, keybords, forskjellige trommer, syngedame og ikke minst 3 forskjellige og karismatiske vokalister som virkelig visste hvordan de skulle få liv i slitne festivalgjengere. Hvis det ikke var en 6er konsert, så finnes det ikke. Neste mann ut, var Immortal Technique, en rapper som er midt blinken for dere som klager over at hip-hop nå om dagen bare handler om "bling,biler & bitches". Hardslående midt-i-trynet rap om hvor fucked den amerikanske regjeringen og generelt sett hele verden er, iblandet noen monologer som høstet stormende applaus fra oss hodenikkere. Oss publikummere tok helt av, og som den a-typiske rapperen han er, tok han seg tid til å gi applaus til crowdsecurity folka som deler ut vann til folket ("I bet those heroin addicted rockers never do that" :!: ) og itilegg stå iover en time etter showet og skrive autografer og dele ut t-skjorter til ivrige fans. Thats hip-hop og terningkast 5 signert KissaMcDuck. Å helvete så langt jeg har skrevet nå, bør roe meg litt nå. Øvrige konserter rangeres etter hvor kule de var; G.Clinton, K.West, Raconters, Artic Monks og Diplo vs A-Trak. Hehe, i dont blame you, hvis du ikke gadd å lese alt det Kommer definitivt tilbake neste år!!
Bilet Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Sigur Ros var så herlig! Så fantastisk! Så utrolig! Så sykt! Gud hvor bra den konserten var! Sto med tårer i øynene gjennom store deler av konserten!
Lungemannen Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Fikk ikke hilst på deg der nede Jan, skuffende. =(
Bilet Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Stakk tidlig @ Sigur.... 6438664[/snapback] Da missa du noe stort...
Peppep Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 (endret) Er det noen som vet når festival-DVDen har kommet tidligere år? Endret 8. juli 2006 av bhsand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå