Gå til innhold

Lydkort med optisk utgang


Anbefalte innlegg

Hei der!

 

Jeg har planer om å fornye HTPC'n min, og trenger i den forbindelse et lydkort med optisk utgang. Jeg har sett innom diverse nettbutikker, men ikke funnet noen kort med optisk utgang i grei prisklasse <1000kroner...

 

Forsterkeren min har inngang både for COAX og TOSLINK, men COAX inngangen er allerede i bruk til DVD/HDD-opptakeren min.

 

Lydkortet bør også være støttet av linux (ALSA).

 

Har dere noen tips? Om det er fra nettbutikk i utland har det ingen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei der!

 

Jeg har planer om å fornye HTPC'n min, og trenger i den forbindelse et lydkort med optisk utgang. Jeg har sett innom diverse nettbutikker, men ikke funnet noen kort med optisk utgang i grei prisklasse <1000kroner...

 

Forsterkeren min har inngang både for COAX og TOSLINK, men COAX inngangen er allerede i bruk til DVD/HDD-opptakeren min.

 

Lydkortet bør også være støttet av linux (ALSA).

 

Har dere noen tips? Om det er fra nettbutikk i utland har det ingen betydning.

5282687[/snapback]

 

Her har du kortet jeg tenker på, men jeg vet ikke hvem som selger det lenger:

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=34806

Lenke til kommentar
Jeg fant et rimelig TerraTec lydkort hos komplett, med både optisk inn og ut. Kortet er støttet med ALSA-drivere for Linux og dermed er det bestilt!  :)  Synes det er svært underlig at ikke Creative har pakket på optiske kontakter på sine lydkort...

5285505[/snapback]

 

kortene med eegn boks som du putter ved cdrommene (dvs extigy platinumutgaver etc) har som oftest det, men disse versjonene er dyre. Det er vel ikke så mange som bruker optisk inn og ut (jeg gjør det iallefall ikke)

Lenke til kommentar
Jeg fant et rimelig TerraTec lydkort hos komplett, med både optisk inn og ut. Kortet er støttet med ALSA-drivere for Linux og dermed er det bestilt!  :)  Synes det er svært underlig at ikke Creative har pakket på optiske kontakter på sine lydkort...

5285505[/snapback]

 

De kjører coaxial standard, og som andre sier er kompatibel med optisk med tilleggsboks.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...