Jump to content
Sign in to follow this  
Chieftec Matrix

Windows-systemfeil...Det finnes en IP-adressekonfl

Recommended Posts

Hei

Jeg har bredbånd levert fra Lyse. Jeg har problemer med å dele internett til flere pc'er.

Utstyret som jeg bruker:

Switch: Sunsway/ST Lab Switch 5P 10/100

Det som skjer er når jeg kobler på flere en 1. pc så kommer det opp ein feilmelding: Windows-Systemfeil. Det finnes en IP-adressekonflikt med et annet system på nettverket. Så er det bare en pc som får internett mens den andre bare "henter nettverksadresse".

Oppsette inne på lokal tilkobling er: Mota IP-adresse automatisk

Mota DNS-server adresse automatisk

Automatisk privat IP-adrsse

Det oppsettet er satt opp på begge pc'ene.

Hva skal jeg gjøre for å få begge pc'ene på nett?

Er det noe mere informasjon dere trenger så bare spørr. Trenger virkelig begge pc'ene på nett nå.

Mvh Alex

Hei

Er ikke helt sikker, men jeg tror at du bare får en IP adresse i fra lyse. Du kan da ikke bruke en switch men må ha en router. Den får en IP adresse i fra Lyse og så deler den ut interne adresser til PC som du har hjemme.

mvh

Ståle

Du kan vel også sette et ekstra nettverkskort i hovedpc'en og dermed bruke denne som dhcp-server og gateway til pc nr 2. Ulempen er at hovedpc må stå på for at pc nr 2 skal få tilgang til internett. Det beste er selvsagt å bruke en router.

Edited by Deepsearch

Fikk til å fikse det, satte bare manuell konfigurering av ip adresser. Så tastet jeg inn et annet tall i enden av hver ip-adresse til pc'ene. Nå har jeg 3 pc'er på nettverket å det funker fint.

Takk for svarene!

Mvh Alex