Gå til innhold

Hva er normal cpu tempratur?


Crow

Anbefalte innlegg

Viften bak i kabinettet bør helst suge luften ut (motsatt foran i kabinettet).

 

Gikk tilbake til å kjøre cpu vifta på full fart (Igloo 5071), dette av redsel for at Hardcano styringen av og til starter i manuell mode, og det har jeg ikke nerver til når det er en jentunge på 10 som skal bruke maskina.

Temp nå er ca 35 grader C i kavinettet og 47 grader C på CPU ubelastet (64 grader C belastet). Jeg koblet bort cpu vifte sjekk i bios (det virket det), men koblet den inn igjen siden jeg nå tar strømmen fra CPU vifte kontakten på HK.

Jeg har hørt at det skal gå å styre vifte hastighetene fra bios på dette hovedkortet, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal la seg gjøre (ikke oppdatert bios da jeg ikke tør dette). Noen som vet nærmere beskjed?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nukers1234:

Vifte bak skal blåse luften ut. En vifte i front til å suge luft inn hjelper jo godt på.

Stock kjølere er boss, ikke brukenes til noen ting :thumbdown:

Var greit i tidligere tider men dagens CPU gir for mye varme til stockkjølere.

 

Linker til ett par gode CPU kjølere.

Denne har jeg selv, er meget fornøyd med den.

Zalman

 

Også har du jo denne som har fått mye gode test resultater

Thermaltake

 

Koster litt da, men lover deg du får valuta for pengene :thumbup:

Og så må du jo sjekke att det er plass i maskinen din, er litt store disse her da.

Og HK må jo ut for å montere feste under.

Støtter din mor når det gjelder vannkjøling, har aldrig prøvd det selv men

vann + elektronikk = :thumbdown:

 

Crow:

En heldig liten 10åring som har fått seg ett såpass heftig hovedkort :thumbup:

Vist du har innstalert Asus PcProbe, ligger ny ver på asus sin side, (velg global site, download seksjonen på den norske siden er ofte nede), så skal du kunne regulere hastigheten derifra.

Siden du har koblet viften på HK og vist det er en 3pins kontakt må du gå i bios under "Power" og enable "Asus Q-Fan control" Da vil du under få opp ett nytt valg som heter "CPU Q-Fan Mode" Der velger du "DC" Dette kobler ut den 4-pinnen som ikke blir brukt. (Brukermanual KAP 4 - Side 37)

Dette skal også justere viften etter behov.

Ellers har du det valge som heter "CPU Fan Profile Mode" som skal kunne gi en lavere hastighet på viften, men anbefaler å ha den på "Optimal"

Har du stilt ned "Vcore" på CPU? Står den på auto blir det fort varmt.

Endret av onimusha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...