Gå til innhold

Tipp navnet på gjenstanden [Oppdaterte regler i førstepost]

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser ut som et hageredskap av et slag. :hmm:

5380832[/snapback]

nix.. det er et redskap... kan egentlig ikke brukes til noe som helst praktisk, men er alikevell en svært viktig sak...

Skrevet (endret)

Det ser ut som et skaft man kan sette på en kniv. Og bøylen under gjør at man ikke kan glippe hånden forover og skjære den opp...

Endret av anth
Skrevet (endret)

anth: du er på rett rom og din forklaring høres veldig logisk ut.. hehe...

På en annen side så er det ingen kniv... ;)

Edit: siden det er på den meste "døde" tiden på døgnet så aventer jeg med mer hint etc.

Endret av Blacki
Skrevet
anth: du er på rett rom og din forklaring høres veldig logisk ut.. hehe...

På en annen side så er det ingen kniv... ;)

Edit: siden det er på den meste "døde" tiden på døgnet så aventer jeg med mer hint etc.

5380894[/snapback]

Mulig jeg er trøtt, men rett rom? Kniver har man vel på flere rom?

Skrevet (endret)

Det er slik en kjøkkenkniv bryne, en knivsliper.

EDIT: En holder rundt det grønne (d'oh), den svarte bøyla beskytter mot knivbladet og i enden (som vi nesten ikke ser, til venstre i bildet) sitter slipe-"hakket" (to små brynestener i V ).

Så drar en eggen gjennom hakket så sliper en kniven på begge sider av eggen på en gang. For oss som *vet* å behandle kniv er dette en simpel måte å slipe en kniv :)

Endret av olefiver
Skrevet
Det er slik en kjøkkenkniv bryne, en knivsliper.

EDIT: En holder rundt det grønne (d'oh), den svarte bøyla beskytter mot knivbladet og i enden (som vi nesten ikke ser, til venstre i bildet) sitter slipe-"hakket" (to små brynestener i V ).

Så drar en eggen gjennom hakket så sliper en kniven på begge sider av eggen på en gang. For oss som *vet* å behandle kniv er dette en simpel måte å slipe en kniv :)

5381317[/snapback]

jepp dette er en ganske enkel kinvsliper fra Helle. :thumbup:

Skrevet (endret)

Beklager det tok tid. Måtte vente på at kameraet kom hjem :)

Så, hva er dette?

post-75956-1136406515_thumb.jpg

EDIT: Hmm, ble det bildet for stort? I byte og/eller piksler?

Endret av olefiver
Skrevet

Ok, her er et nytt bilde. Denne gjenstanden har vært en del av et eller annet en gang i verden, det er alt jeg vet. Dette var det nærmeste jeg kom en rar gjenstand i umiddelbar nærhet.

post-15088-1136408161_thumb.jpg

Skrevet

Niks. Jeg vet ikke hvor delen kommer fra. Den inneholder ikke noen bevegelige deler, men ut i fra hvordan den er konstruert ser det ut som den er ment til å rotere rundt en aksling gjennom det hullet dere ser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...