Gå til innhold

OpenOffice 2.0 og flere brukere

Colin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha inn OpenOffice 2.0 på en del maskiner som kjører Windows 2000, og har støtt på et lite problem. For hver ny bruker som logger seg på maskinen mot nettverket, så vil OpenOffice gå igjennom lisensavtale og registrering. Det vil si at når jeg starter f.eks Writer for første gang, så må jeg gjennom dette.

Noen som vet noen måte å stoppe dette fra å skje for hver eneste nye bruker? F.eks er det noen filer o.l. jeg kan legge i All Users, eventuelt en innstilling jeg kan gjøre som administrator på maskinen?

Håper dere skjønte meg.......

Og alle forståsegpåere som har tenkt å svare med "Oppgrader til Windows XP" kan la være å svare. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser ikke helt problemet, siden dette bare er første gangen. Dessuten må man vel ha det sånn, hvis hver bruker skal ha forskjellige innstillinger.

5272625[/snapback]

Litt tilleggsinformasjon :) Disse maskinene skal brukes på en skole, og vi bruker et program som heter Illusion, som gjør at alle endringer på lokal disk blir tilbakestilt når pc startes opp. Dette har vi for å minske vedlikehold pga bruk av pc.

Problemet er derfor at disse spørsmålene vil komme hver eneste gang en bruker skal bruke dette programmet, siden denne innstillingen blir tilbakestilt. Vi kan åpne opp mapper og disker som unntas fra Illusion, men siden jeg ikke vet hvor dette lagres blir det vanskelig. I mappen "Documents and Settings" har hver bruker som har brukt programmet ei mappe under "Programdata" tilknyttet OpenOffice, men dette lagres ikke her (har prøvd å rename fila). I tillegg er innstillingene for konvertering av filer og automatisk lagringsformat tydeligvis også tilknyttet den enkelte bruker.

*Frustrert*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...