kRYTEC Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Heisann! Har ett lite problem her, og mulig jeg er litt på tynn is siden jeg ikke er 100% sikker på om jeg har forstått dette lisensgreiene til MS. Har nettopp installert Windows Small Business Server 2003 Std OEM med 5 Client Access Licenses på en ny server. Denne serveren skal tilsammen ha 10 CALs, har derfor også kjøpt med en lisens som heter "Windows Server 2003 5 User CAL OEM Pack". Det eneste som står på denne lisensen er en 14 siffret tracking id, mens når jeg i win2k3 serveren skal legge til flere lisenser så får jeg beskjed om å skrive inn en 25 siffret kode. Hva har jeg gjort gale her, og hvordan fikser jeg det?
paulsen Skrevet 2. januar 2006 Skrevet 2. januar 2006 (endret) Heisann!Har ett lite problem her, og mulig jeg er litt på tynn is siden jeg ikke er 100% sikker på om jeg har forstått dette lisensgreiene til MS. Har nettopp installert Windows Small Business Server 2003 Std OEM med 5 Client Access Licenses på en ny server. Denne serveren skal tilsammen ha 10 CALs, har derfor også kjøpt med en lisens som heter "Windows Server 2003 5 User CAL OEM Pack". Det eneste som står på denne lisensen er en 14 siffret tracking id, mens når jeg i win2k3 serveren skal legge til flere lisenser så får jeg beskjed om å skrive inn en 25 siffret kode. Hva har jeg gjort gale her, og hvordan fikser jeg det? 5271839[/snapback] Hmm.. Det skal ikke være nødvendig å legge inn noen som helst slags kode for å øke antall CAL's, du endrer bare antall CAL i Licensing (under Administrative Tools) Endret 2. januar 2006 av paulsen
dagstaale Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 (endret) "Windows Server 2003 5 User CAL OEM Pack" er du sikker på at dette er linsenser for small busness server? Der er en egen rutine i SBS Serveren for registrering av CALs. Bruker du denne? Sjekk her: http://smallbizserver.no Endret 21. mai 2006 av dagstaale
kRYTEC Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Skrevet 21. mai 2006 Nei det var det det ikke var Så problem solved! (om noe sent, så takk for svar ihvertfall)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå