Gå til innhold

bråk i lyden


Anbefalte innlegg

hei jeg har problemer med støy i lyden fra pcen...

Har nettopp instalert 64bit system m nytt hovedkort, cpu, kabinett og strømforsyning.

Ulyden i høytalerene/hodesettet er en konstant knitrende lyd som går litt opp og ned i forhold til viftene så lurer på om årskaen kan være en eletrisk feil eller driver feil... noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei jeg har problemer med støy i lyden fra pcen...

Har nettopp instalert 64bit system m nytt hovedkort, cpu, kabinett og strømforsyning.

Ulyden i høytalerene/hodesettet er en konstant knitrende lyd som går litt opp og ned i forhold til viftene så lurer på om årskaen kan være en eletrisk feil eller driver feil... noen forslag?

5262185[/snapback]

 

Neppe(Les: ikke faen) driverfeil. Ville tro at det enten er en av viftene dine som er skadet eller at du har en kontaktfeil. Sjekk alle plugger som går til vifter, og plugg ut viftene for å se om støyen fortsetter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er meget vanlig. Fikk ikke med meg om du har bærbar eller stasjonær. Har du bærbar vil du oppleve at all støyen forsvinner dersom du tar ut kontakten og bare kjører på battteri. Dette er selvfølgelig problematisk å gjøre på stasjonære.

 

Har samme problemet selv på min bærbar. Leter febrilsk etter en løsning. Vil jo gjerne bruke hodetelefoner eller kjøre lyd ut på stereoanlegget mitt når jeg har kontakten i, da batteriet ikke varer evig.

 

Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar

Tralletodd: det er ikke noe veeldig vanlig problem med laptoper, og det skal faktisk ikke være sånn som du beskriver det... En løsning i ditt tilfelle er jo å kjøpe et usb-lydkort el.l.

 

Til trådstarter, du kan også forsøke å flytte på lydkortet hvis det er et pci-kort. Ellers ville jeg prøvd som metiemark skriver å plugge ut viftene en etter en og se om lyden plutselig forsvinner... (plugg de gjerne rett på psu, regner med at det er viftene som er plugga i hovedkortet som er aktuelle å teste med)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...