Gå til innhold

Intel P4 2.66 GHz Eller Intel Celeron D 3.2 GHz


D4NY

Anbefalte innlegg

Eg trenger hjelp !

Eg har tenkt til og kjøpa meg ein nye CPU ..

 

Lurte på om du ville kjøpt ein Intel P4 2.66 GHz Socket LGA 775 Eller Intel Celeron D 3.2 GHz Socket LGA 775 :)

 

eg har høyrt MYKJE dritt om Celeron og eg tviler veldigt på kva eg skal kjøpa :(

 

Så eg lurte på om dåke kansje kunne fortelt meg kva som e best ... :!:

 

Mvh Daniel :thumbup:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel Pentium 4 505 (2.66 GHz) || SSE2, SSE3, 533FSB, 1024kb L2

Intel Pentium 4 506 (2.66 GHz) || EM64T, SSE2, SSE3, 533FSB, 1024kb L2

Intel Celeron D 351 (3,2 GHz) || EM64T, XD-bit, SSE2, SSE3. 533FSB, 256kb L2

 

Se forøvrig test her på HW.no om Pentium 4 506 mot Celeron D. (kun Celeron D 3,06Ghz, IKKE 3,2Ghz)

 

http://www.hardware.no/artikkel/19634

 

Hadde det vært jeg, hadde jeg tatt Celeron D'en, selv om den har forkrøplet L2 cache.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Denne PC'en Kjemer mest til og bli brukt til Gaming ...

 

Sjølv so speler eg mangen nye spel og hater når det funker dårleg...

 

Eg har no Intel Celeron D 2.67 Ghz...GPU : Radeon 9700 Pro AGP HK : Eit dårleg eit ...

minne : 1024 ...eit Value Select og eit Twinmos

 

Eg har sjølv venner med 512 minne ... P4 2.8 og GPU Radeon 9600 Pro

 

Denne PC'en kjører alle spill nesten helt perfekt ( Bedre enn min garantert ! ) :cry:

 

men når eg ser jo på min so skulle jo den vert bedre ( vist du ser bort i frå CPU )

 

so eg begynjer no og skylda på CPU'en min...det er grunnen til at eg kjøper nytt...

 

Samtidig so har eg tenkt og kjøpa nytt hk

 

Eg kjemer mest til og brukja PC'en til speling og eg baler litt med "leking" i div program....

 

Det er da eg lurer på kva CPU eg skal kjøpa når eg tenkjer mest på Gaming..

 

Mvh Daniel :!:

Lenke til kommentar

Celeron D er brukbar til litt av hvert, men den yter jo usedvanelig dårlig i akkurat spill da, så når du sier at spill er det som er viktigst for deg, er det lurt å velge vekk Celeron i alle fall.

Men du bør heller spare deg opp til P4 3.0Ghz, da denne yter betydlig bedre enn akkurat 2,66Ghz modellen. Den sistnevnte har busshastighet på 533Mhz, og er jo bedre enn den du har, men noen stor forskjell tror jeg først du vil se fra 3.0 og oppover.

En annen ting som er avgjørende her er hva slags fart dine minnebrikker kjører på, hvis den ene feks er PC2700 og den andre PC3200 kan det være en del og hente på å bytte den tregeste samtidig.

 

En siste og billig løsning er og klokke, kjører selv min 2,53Ghz Celeron D på 3,8Ghz her. Den blir vel aldri noen racer i spill uansett, men vil tro det hjepler ganske betraktelig om du får opp farten litt. (har aldri prøvd å spille med min, så må si "tror"...) ;)

Lenke til kommentar

Til spilling så er prosessorene til AMD bedre (for øyeblikket).

 

Eksempel:

CPU: AMD Opteron 146 (sokkel 939) 1282 kr Denne vil gi god ytelse i original klokkefrekvens, og kan overklokkes veldig mye.

Hovedkort: ASRock 939Dual-SATA2 522 kr. Dette hovedkortet støtter både AGP og PCIe, som betyr at du kan beholde ditt skjermkort inntil du synest at det er for svakt, så bytte det ut med et nytt(PCIe).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...