medlem-42062 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Hei.. Har et enkelt spørsmål.. Er slike ROM's ulovlig? Jeg fant en freeware nintendo DS emulator som ser ut til å fungere, men finner nesten ingen ROM's. Er dette fordi det er ulovilg å distribuere det? Gjelder det samme med PSP.. Og finnes det en bra PSP emulator?
Nevnarion Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Det er helt korrekt. Emulator er det ingenting galt i å ha, men roms er ulovlig.
CAT0 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Og finnes det en bra PSP emulator? 5259176[/snapback] Nei, det gjør ikke det.
Dragon Hunter Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Emulering krever mye av PC-en (å emulere en Pentium 1 med 75 MHZ og 16 MB RAM krever i overkant av 2 GHZ). I og med at en PSP er såpass kraftige saker, er det ikke mulig å emulere noen av UMD-spillene. Det finnes allikevel emulatorer som emulerer såkalte 'Homebrews' til PSP.
Toa Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Emulering krever mye av PC-en (å emulere en Pentium 1 med 75 MHZ og 16 MB RAM krever i overkant av 2 GHZ). I og med at en PSP er såpass kraftige saker, er det ikke mulig å emulere noen av UMD-spillene. Det finnes allikevel emulatorer som emulerer såkalte 'Homebrews' til PSP. 5263020[/snapback] Ikke mulig? http://www.psp-emulator.com/
CAT0 Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Emulering krever mye av PC-en (å emulere en Pentium 1 med 75 MHZ og 16 MB RAM krever i overkant av 2 GHZ). I og med at en PSP er såpass kraftige saker, er det ikke mulig å emulere noen av UMD-spillene. Det finnes allikevel emulatorer som emulerer såkalte 'Homebrews' til PSP. 5263020[/snapback] Ikke mulig? http://www.psp-emulator.com/ 5267650[/snapback] Be my guest! Si fra om du måtte reinstalle eller ikke før du ga meg et svar i denne tråden
Toa Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Emulering krever mye av PC-en (å emulere en Pentium 1 med 75 MHZ og 16 MB RAM krever i overkant av 2 GHZ). I og med at en PSP er såpass kraftige saker, er det ikke mulig å emulere noen av UMD-spillene. Det finnes allikevel emulatorer som emulerer såkalte 'Homebrews' til PSP. 5263020[/snapback] Ikke mulig? http://www.psp-emulator.com/ 5267650[/snapback] Be my guest! Si fra om du måtte reinstalle eller ikke før du ga meg et svar i denne tråden 5268397[/snapback] ?!? Det var bare mitt bidrag til de som påstår at en PC ikke klarer å emulere en PSP.
CAT0 Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 (endret) Kan den greia emulere en PSP da? Har du sjekket at det er det den faktisk gjør? Endret 8. desember 2005 av hanscats
Toa Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Kan den greia emulere en PSP da? Har du sjekket at det er det den faktisk gjør? 5269382[/snapback] Nei, men jeg ser ingen grunn til at den ikke skal gjøre det. Står flere steder på nettet at utviklere av spill til PSP benytter emulatorer for testformål etc. Ingen stor sensasjon jeg orker bruke masse kalorier for å bevise.
slash Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 The emulator that we have seen in SONY press releases and used in press conferences runs on PC and can play games (psp roms) at full speed. Plus it has debugger that that devers couldn't live without. Gud forby at brukere av et forum blir tvunget til å lese.
GauNodachi Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Emulatorer er lov, med unntak av de som utviklerne bruker. ENSATA emuen for DS for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå