Gå til innhold

Lian Li PC-V1200 / trenger ekspert råd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke merket noe problem med varme i toppen av kabinettet, som er perforert både foran og bak slik at varm luft slipper lett ut. Dessuten kan man alltids innstallere Lian_Li's PCI vifte om man ønsker ekstra flytting av luft.

 

Begge sideveggene kan taes av og så vidt jeg kan se vil det ikke være noe problem med støymatter på innsiden av disse. Imidlertid er dette i utgangspunktet et ganske stille kabinett med 12cm vifter, og i og med at store deler av kabinettet er perforert er jeg ikke sikker på om det vil ha mye for seg.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar.

 

Men, jeg benytter anledningen til å be deg om to ting; måle avstanden mellom hjulene foran og bak (kabinettet skal stå på en krakk) samt uttale deg om lydnivået på viftene som følger med; er de helt stille, litt stille eller...?

 

Hadde du giddet?

 

Annbefaler du dette kabinettet?

Lenke til kommentar

Er litt forvirret nå (Microplex også).

Plassen til power supply ser på bildet hos Lian Li ut til å være like "lite" som i PC-V1000 kabinettet. Iflg Lian Li sine websider er det PC-V1200 PLUS som har plass til større power enn normalt. Mitt power er stort.

Dette kom uventet på Microplex som har sendt mail til Lian Li.

Det som forvirrer er at tester som er gjordt av PV-V1200 viser med bilder at plassen er stor, som i plus modellen.

 

Dere som har dette kabinettet, kan dere gi noen input her, please?

 

Dumt å kjøpe stor pakke fra Oslo, pakke ut og så finne ut at det ikke kan brukes.

Dette skal liksom være julepresang til meg fra meg ;-)

Lenke til kommentar

Beklager sen tilbakemelding, men er vel uansett for sen nå :) Hadde ikke fått målt hjul-avstanden allikevel, da jeg solgte mitt 1200 og kjøpte et 1000+.

 

Vær litt obs om du har et HK med heatpipe kjøling av chipsettet som bl.a. enkelte nyere Asus kort har, da kabinettet forutsetter at HK'et monteres opp-ned.

 

Gratulerer uansett med et svært godt valg av kabinett :)

 

PS! Vil anbefale deg å bruke noen billige tynne hansker av noe slag når du monterer. Veldig lett å få fingermerker på spesielt den svarte utgaven av kabinettet som kan være vanskelig å bli kvitt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er jeg oppe med mitt nye Lian Li PC-V1200 kabinett.

 

WOW!

 

Dette var bra. Har skiftet ut viftene med SilenX. Har satt styring (PWM) på bakre. Har boret vekk "grillen" i bakkant slik at jeg unngår viftesus. Her er det STILLE.

 

Måler temperaturen i øvre kammer ved vifteinntaket til videokortet. 2 grader over romtemperatur ved idle og to grader opp fra det ved kjøring av 3DMark05.

 

BRA SAKER. Romslig, kvalitet hele veien.

 

ANNBEFALES.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Vær litt obs om du har et HK med heatpipe kjøling av chipsettet som bl.a. enkelte nyere Asus kort har, da kabinettet forutsetter at HK'et monteres opp-ned.

 

5275422[/snapback]

 

 

Sitter å tenker på å kjøpe dette kabinettet, bare 1200plus utgaven sammen med asus a8n32 deluxe. Dette kortet har heatpipekjøling på chipsett. Blir det da trøbbel med kjølingen av chipsettet? Pga oppnedmontering av hk??

Lenke til kommentar
Sitter å tenker på å kjøpe dette kabinettet, bare 1200plus utgaven sammen med asus a8n32 deluxe. Dette kortet har heatpipekjøling på chipsett. Blir det da trøbbel med kjølingen av chipsettet? Pga oppnedmontering av hk??

5387229[/snapback]

Har hørt at ASUS ikke anbefaler opp-ned-montering av A8N32 da det ikke gir optimal kjøling. Jeg vet ikke jeg, det går sikkert bra :roll:

Lenke til kommentar
Har hørt at ASUS ikke anbefaler opp-ned-montering av A8N32 da det ikke gir optimal kjøling. Jeg vet ikke jeg, det går sikkert bra :roll:

5389552[/snapback]

 

Det var som fahn.. Hadde bestemt meg for a8n32 sammen med enten pc-v1200 eller pc-v2100.. Noen som har andre "high end" kabinetter med hk riktig vei å anbefale? Må være stue og konevennlig ;)

Endret av zexs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...