Gå til innhold

Sikker kopiering mellom disker?


Thoth

Anbefalte innlegg

Jeg bruker eksterne harddisker til backup av mine data, og lurer derfor på om man kan være 100% sikker på at dataene er riktig overført når man kopierer mellom to disker?

Jeg har jo noen ganger i årenes løp fått melding om 'cyclic CRC error' eller noe i den dur, men kan man stole på at alt er i orden så lenge man ikke får noen feilmelding?

Samme spørsmålet gjelder forøvrig kopiering fra CD/DVD etc.

Endret av Thoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vare rimelig trygg paa dette.

jeg hadde rundt 5 aar tilbake problemer med disk til disk kopi grunnet et defekt chipset. Jeg fikk ofte slike CRC feil da.

 

I dags dato flytter jeg ofte rundt paa data for aa partisjonere diskene eller legge til nye disker.

 

Det er ganske problemfritt for meg. Bruker en helt vanlig datamaskin og vanlige disker. Har til og med et SATA ekspansjonskort med to disker paa det.

 

Hvis du stadig faar CRC feil paa data du har flyttet rundt paa. Muligens er det snakk om defekt hardware. Som regel hovedkortet.

 

Husk at disker skriver latent. DVS ikke dra ut stroemmen rett etter kopiering selv om selve kopieringen er ferdig....

Lenke til kommentar
cy_demon,05/12-2005 : 14:22]Hvis du stadig faar CRC feil paa data du har flyttet rundt paa. Muligens er det snakk om defekt hardware. Som regel hovedkortet.

5254786[/snapback]

 

Jeg hadde problemer med det for noen år siden, da viste det seg at det var feil på USB kontrolleren på det eksterne kabinettet jeg brukte.

Det var to feilmeldinger som gikk igjen, den en var CRC feil, den andre var noe sånt som at 'forsinket skriving ikke kunne utføres fordi enheten ikke ekstisterer'. Husker ikke helt ordlyden, for jeg har iheldigvis ikke sett den på lenge.

Endret av Thoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...