Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Basskasse i en AudiTT

AudiTT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

har en audi tt coupe og har lyst til å sette inn en basskasse. Trenger litt hjelp for jeg har noen spesielle ønsker.

det jeg har pr i dag er en sony m800 cd spiller og bose høytalere. savner det å ha en bass i ryggen. ettersom bagasjeplassen i en tt er minimalt må det være lett å ta basskassen ut og inn.

Om jeg velger å gå for en aktiv sub, må jeg også da legge strømkabel igjennom bilen ? er litt usikker på hvordan aktiv sub fungerer, men jeg veit at jeg slipper en forsterker for det er innebygd.

så om noen har noen tips til hva jeg burde gjøre for å

1. Få en kasse som er lett og ta ut og inn

2. få en kasse som har kun bass, ettersom jeg allerede har gode høytalere

3. Slippe å legge altformange kabler igjennom en trang liten bil.

så tar jeg det i mot med stor takk. (om noen har lagt kabler igjennom en audi tt før så er jeg interressert i hvordan du greide det og hvor du la dem henne)

mvh

AudiTT

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

en aktiv sub fungerer på samme måte som en vanlig sub+forsterker. bare at du slipper å montere forsterkeren og ledningene mellom sub og forsterker.

det du trenger å trekke av ledninger er strømkabel fra batteriet og en signalkabel fra cdspilleren. har aldri lagt kabler i en audi tt, men generelt sett klarer man å få opp noen dekseler så man kan legge ledningene under teppet i bilen langs dørene og til bagasjerommet.

men du må huske å trekke strøm på den ene siden av bilen og signalkabel på den andre siden. dette for å ungå forstyrrelse i lyden. noe som kan skje hvis strøm og signalkabel ligger inntil hverandre.

de fleste kasser som er aktive er bare basskasser. så det blir ikke noe problem å finne.

hva slags kasse du burde velge er vanskeligere. dette pga det er mange bra kasser på markede. så spør i internettbutikker etter kassemål og etter hva de anbefaler. det går selvfølgelig ann å spørre i vanlige anleggbutikker også, men det er gjerne billigere på nettet. du kommer til å få mange forskjellige forslag på forum om hva slags kasse du burde kjøpe.dette pga folk liker forskjellige merker. jeg selv er en stor audiobahn og alphasonik fan. men det finnes selvfølgelig andre merker som også er bra

en annen ting er også selvfølgelig hvor mye du ønsker å bruke av penger.

håper dette var til noe hjelp.

Mvh Johan

Skrevet

Tenkt på rørbass??

Kan være en enkel og grei løsning med tanke på inn/uttagning og plass..

Kommer her med et eksempel på en rørbass om du ikke vet hva det er, men er ingen anbefaling fordi jeg selv liker kasseløsning best og ikke har hørt denne..

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1219

Som du ser er det bare stropper du fester den med, så ikke for mye pes å ta inn og ut ;)

Skrevet

Men den låter aldeles ræv da!

Skal en komme bra utav det med aktiv bass så blir det ofte til at en må satse på mer seriøse ting enn fra dem som bare satser på å lure folk med bling.

-Det rimer og det er sant ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...