Gå til innhold

Ny spam prosess... hjelp!


Mixy89

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Idag fikk jeg visst en pakke med spamm, jeg ble kvitt det meste, men står igjen med en prosess, som ikke blir oppdaget eller tatt av diverse programmer.

 

Jeg har lagt ved en liste over alle prosessene mine, og da ett bilde av ikonet som ligger i tray.

 

Prosesser:

prosesser5hx.th.jpg

 

Systray: (merk at det er den prosessen oppe i midten)

traybilde0ew.jpg

 

 

Denne prosessen gjør at når jeg surfer (i opera med pop-up block på) hele tiden kommer nye pop-ups.

 

Trenger hjelp takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
scan med f.eks. microsoft anti spyware beta i safemode. burde klare å fjerne det.

5251888[/snapback]

 

du skjønner det at det er ikke det at jeg ikke klarer å slette filen, men at den ikke blir funnet. Jeg så igjennom prosessene mine, og søkte litt, og fant fram til at den isass.exe er en fare, som åpner firewall etc. Derfor må jeg bli kvitt denne.

 

Det står at fila ligger i system32, og da selvfølgelig heter isass.exe, men i systam32 er det ingen fil med dette navnet, denne fila finnes ikke på hele PC'en.

 

Jeg vil ha bort denne fila ASAP, ettersom den hele tiden skyter opp nye irriterende pop-ups! Argh!

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Hmmm.. uansett om det er i eller L, så blir jeg ikke kvitt det som plager PC'en min...

 

Jeg har bootet i safemode, og der kjørte jeg microsoft antispyware, adaware og spybot search and destroy, ingen av dem fant noe som helst!

 

Jeg trenger så sårt hjelp ! Så alle svar (dumme eller kloke) Er velkomne! Takk.

Lenke til kommentar
Kjørt virusscan i safemode også? Hvis ikke: gjør det.  :)

5254598[/snapback]

 

Hva hjelper det for da? Jeg mener, hvis problemet er at programmet ikke klarer å slette viruset, så er jo det greit nok. Men det er jo ingen programmer som i utgangspunktet finner dette viruset!

 

 

EDIT:

 

Jeg legger også ved ett screenshot av en av disse "pop-upsa". Det er lissom to forskjellige av dem, den ene åpnes i eget vindu, og har en lite close knapp, mens den andre åpner ett eget vindu (/tab) i browseren min.

 

gcs0024yh.th.jpg

 

Det var en av dem, og den andre kan se slik ut:

 

(shit, fikk ikke uploadet dette bilde av en eller annen grunn :S Hmmm.... legger det som vedlegg isteden)

 

Og den kommer uavhengig av om jeg har pop-uåp blocker på i Opera.

 

Takker for alle svar, som dere sikkert skjønner er dette utrolig irriterende, ettersom den første av dem åpnes selv når jeg er i full-screen programmer/spill. Og ettersom disse kommer oftere enn hvert 5 min, så blir det håpløst.

post-49409-1133819159_thumb.jpg

Endret av Mixy89
Lenke til kommentar
I himmelens navn mann, hvofor poster du ikke loggen din.

En skulle tro at så mange ganger folk har ordnet ting ved hjelp av dette, så skulle det nå være kjent, men neida.

Hijackthis (sig) post logg.

5257807[/snapback]

 

Da må jeg bare si at jeg ikke ser det som noen selvfølge å bare poste diverse logger til programmer (som jeg ikke har kjørt). Og som jeg heller ikke visste hva var.... Eller som jeg ikke har hørt om i noen stickies..

 

 

Men men... dumme meg, sånt må man jo forutse!

 

http://kaiolsh.home.online.no/hijackthis.log

 

Håper det hjelper dere i å hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

Sorry - det later bare til at mange får ordnet problemene sine med en slik logg og at man derfor skulle tro det var mer kjent. Nuvel! Denne loggen var enkel:

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank

 

Dette er det gode gamle about:blank-svineriet. Kryss av i HijackThis og be den fikse. Mer info og tips til rensing finner du her:

http://www.softwarepatch.com/tips/about-blank-adware.html

Du kan kanskje prøve dette verktøyet - jeg kjenner det ikke selv, men MajorGeeks er solide folk:

http://www.majorgeeks.com/download4414.html

Endret av zjulik
Lenke til kommentar
Denne er også mystisk:

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\S-1-5-18\2cf41f1db14bc8f414e16e1555b77108\update\update.exe

 

Det er enten et virus eller en gammel WindowsUpdate-fil. Er det lenge siden du oppdaterte? Hva slags Windows har du?

5262270[/snapback]

 

Jeg s¨å ærlig talt ikke nøye på den lista, men jeg har drevet med mange oppdateringer, og har nylig innstalert XP

 

Hei

 

Har du pop-up blokker?

 

som blokkerer pop-up?

 

Hvilke virusprogram har du?

5272877[/snapback]

 

Jeg bruker ikke annen pop-up blocker utenom den som er i Opera, som fungerer utmerket for meg... helt til nå ^^

 

Jeg har brukt Avast Antivirus home nå en stund.

 

 

TAkker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...