Gå til innhold

Tv-kort lager tull med oppløsningen.


l0hre

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI TV@nywhere. Når jeg setter det i maskinen ser skjermen slik ut error.jpg

 

Jeg får en oppløsning på 800X600 og 16-biter farger eller no.

 

Jeg har et Gainward 6800 Ultra skjermkort som da får lite ressurser. Men det nytter ikke å deaktivere noe annet.

 

Noen som har forslag til løsninng?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i grunnen ikke peiling, men er ressurs problemet relatert til mengden med tilgjengelig strøm/watt ?? Tenkte bare på at det grafikkortet sikkert trekker mange watt, og trolig trenger egen strømkabel. Har du dette tilkoblet ?

Har du kraftig nok strømforsyning ?

 

Husker jeg måtte oppgradere min strømforsyning når jeg oppgraderte til et liknende kort.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Dette har nok ikke noe med "strømressurser" å gjøre men system-ressurser som minne, IRQ og I/O-adresser. Se på ressurser-tab'en om det er noen konflikter og om det er mulig å løse de... ellers kan det jo være lurt å sjekke Supportsidene til MSI, Gainward og Nvidia og kanskje prøve å få tak i nyere drivere til begge kortene om det finnes. BIOS-oppgradering på hovedkortet kan vel heller ikke skade.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Code 12

This device cannot find enough free resources that it can use. If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system. (Code 12)

 

Recommended resolution

 

Two devices have been assigned the same I/O ports, the same interrupt, or the same Direct Memory Access channel (either by the BIOS, the operating system, or a combination of the two). This error message can also appear if the BIOS did not allocate enough resources to the device (for example, if a universal serial bus (USB) controller is not an interrupt from the BIOS because of a corrupted Multiprocessor System (MPS) table).

 

You can use Device Manager to determine where the conflict is and disable the conflicting device. On the General Properties tab of the device, click Troubleshoot to start the Troubleshooting Wizard.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...