magicus Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 tankekart av DET VIKTIGSTE + kollokvie. Rolig i begynnelsen av semestet og skru opp tempoet ca 3uker før eksamen. = minimum c i karakter. Oppgave løsing sentralt og. Husk det er stor forskjell på det maset foreleseren kommer med og det du skal skrive på eksamen. trekk ut det viktigste. Assosiasjoner hjelper deg å lære. bruk bilder, lyder(musikk, rolig bakgrunnsmusikk, Bach etc.) les høyt for deg selv. Ikke les mer enn 45min i strekk. Spis frukt, grovt brød, tran. på eksamen ta med sjokolade, cola, spis god frokost, ta med nistepakke. For å endre døgnrytme før eksamen: Hvis du normalt står oppkl 4-5 om ettermiddagen så tving deg opp i 1-2tiden om ettermiddagen, og legg deg ca i 11 tiden om kvelden. neste morgen tving deg opp i 9-10 tiden om morgenen og legg deg i 10 tiden om kvelden. Gjør dette en halv uke før eksamen. Da blir du ikke så trøtt når du må opp kl 07-08 tiden!
Earendil Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 Min måte: Les igjennom heile stoffet nokre gongar. Som oftast to. Skriv stikkord. Les igjennom dei ca fem gongar. Lagar eit tankekart kvelden før prøve/tentamen/eksamen. Slik veit eg korleis oppbygginga skal være.
Zethyr Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 VGS eller lavere: følg med i timen, les kanskje gjennom en gang dersom du ikke føler at du har kontroll
KVTL Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 Mine tips: 1. Sett deg godt in n i pensum oversikten. 2. Jeg skriver notater til alt det jeg leser på pcen og skriver det ut. Her har jeg skrevet ned det essensielle og er en grei oversikt. 3. Leser et helt kapittel mer enn en gang, gjør heller tidligere eksamensoppgaver og oppgaver som som er aktuelle. -> Sjekker alltid oppgaven opp m ot eventuell sensorveiledning slik at jeg kan se om det er noe jeg har uteglemt. 4. Kollokvie er gull Her kan man diskutere oppgaver, ting man lurer på etc. 5. Skriv kommentarer i boka og husk at det er lov å være kritisk 6. Les gjerne flere kilder til det samme, slik at du får flere innfallsvinkler.
Seifenblase Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Sakset fra NTNU ordforklaringer: Kollokvie er en gruppe studenter som sammen diskuterer faglige spørsmål. Dette fenomenet har også en sosial faktor, i og med at man kan bli bedre kjent med hverandre. Begrepet kollokvie brukes mest på de humanvitenskapelige og samfunnsvitenskapelige studiene. På Gløshaugen brukes "gruppearbeid" eller "samarbeidslæring".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå