Gå til innhold

3dmarks 2003 resultat med 6600GT?


torkelma

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva som er normalt å få med 6600GT kort, men mitt 6600GT gir meg 9200 poeng i 3dmarks 2003.

 

Dette skal vel være normalt dette?

 

Idle temp: 52

Load temp: ca. 70

 

Etter å ha installert ny ram, har poengsummen økt til 9500 poeng i 3dmarks 2003

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk 7443 poeng med mitt Leadtek Winfast A6600GT TDH.

Uklokket vel og merke.

 

Man får ikke bare poeng for selve kortet. CPU og andre ytelsesrelaterte komponenter spiller også inn.

 

Selv har jeg en P42,5 som er "overklokket" til 2,660 GHz ved å øke busshastigheten til 140 MHz.

Dette påvirker HELE maskinen, minne og evnt ulåst AGP buss.

 

Innstallert minne er 1024 MB.

Kortminne er 128 MB

 

Du må ikke bare sammenlikne kortet ditt med andre. Du må finne brukere med tilsvarende oppsett. Når du tar testen, kan du også sende inn resultatet på nett og sammenlikne med andre brukere med tilsvarende oppsett. Har du ikke gjordt dette ?

 

Mvh, Dapre :thumbup:

Lenke til kommentar
Et viktig poeng er jo at forskjellig oppløsning og instillinger gir svært ulike resultater ?

5251128[/snapback]

Riktig, men demoutgaven (som de fleste bruker ?) har vel fastlåst innstilling ? Om ikke annet max 1024x768 ? Husker ikke...avinnstallert...

 

Bruk muligheten for sammenlikning på nett, det er det letteste og gir deg mulighet til å granske i detalj hva som skiller ditt oppsett fra de andre i forhold til poeng.

 

mvh, Dapre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som kan poste scoren sin med 6600GT i 3dmarks 2003?

5249636[/snapback]

 

Det er også enkelt å sjekke ORB'n hos Futuremark..(ref. "Dapre's" post over)

Der kan du søke på liknende oppsett som du selv har.

Forøvrig er det "nice" å legge ved link til ORB'n ("publiserte" resultat).

Dette kan du gjøre selv om du ikke er "Pro-user", men såvidt jeg husker kan du ikke poste mange resultater (fra ulike system/testkjøringer).

Over 9000pts. i 3DMark03 er en pen score med 6600GT... uklokket.

Har du ett godt klokket system ellers vil det også slå positivt ut for hvor høy poengsum du får, men skjermkortet teller klart mest i 3DMark03/05.

9090 er ett resultat jeg har registrert med ett S754-system og ett Leadtek 6600GT.. Klokket.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det som derimot er med ORBn er at det ikke skiller mellom SLI og single systemer. Men det er og en tråd på overklokkingsforumet som har med 6600GT å gjøre. Selv om dette da kanskje siktet til uklokkede systemer..

 

Har aldri kjørt en skikkelig test med mitt kort på standard, men med maks klokk havnet jeg rett under 11000 marks. Har dog håp om å slå den rekorden i nærmeste fremtid!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det som derimot er med ORBn er at det ikke skiller mellom SLI og single systemer. Men det er og en tråd på overklokkingsforumet som har med 6600GT å gjøre. Selv om dette da kanskje siktet til uklokkede systemer..

 

Har aldri kjørt en skikkelig test med mitt kort på standard, men med maks klokk havnet jeg rett under 11000 marks. Har dog håp om å slå den rekorden i nærmeste fremtid!

5262355[/snapback]

 

Ja.. det burde være en egen kategori for SLI-systemer.

Det er likevel relativt enkelt å sile disse resultatene ut.

De (som den jeg siterer) som er så flinke å skrive specs. i detalj gjør også en god jobb for de som vil sammenlikne sine scores..

Det er litt forskjell på ett "silent" uklokked system og ett max.klokket system kjølt med "prommies", LN2 og "dryice". :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar

 

Mitt system er:

 

AMD 64 3800+ socket 939

Asrock 939dual SATA II

1024 mb PC4000 OCZ

XFX 6600GT 128 mb AGP

Seagate s-ata disker

 

Poengsum: 3dmarks 2003: 9500

Alt av standard innstillinger.

Sjekket frekvensene på kortet, og de er : 550 / 1100 mhz

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...