CAT-scan Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Det måtte jo selvfølgelig skje. Nå har NB-vifta gått til helvette. Jeg har hjemme-eksamen, og er fullstendig avhengig av PC. Kjøleren er glovarm til tider, men jeg får PCen på, og så lenge jeg ikke gjør så mye virker det som om den klarer seg, men det er heng og alskens skit hele tiden (plutselig har jeg rutenett i word, hva i alle dager er det? Se medfølgende bilde). Hva bør jeg gjøre for å holde den kald til mandag? (da jeg må se meg nødt til å fikse meg et nytt hovedkort) Det er et DFI Lanparty NF4 SLI kort, så det ligger jo bak skjermkortet, får ikke satt på noe annen kjøling der (i alle fall ikke nå), og å ta av kjøleren er vel heller ikke noe spesielt mye vits. Noen som har noen tips?
TriNitroToluen Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Hvor bor du i landet, har f.eks. slikt liggende
TriNitroToluen Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 da har jeg vel en liggende et sted her på moholt
CAT-scan Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Skrevet 3. desember 2005 Hva har du liggende? En kjøler til akkurat dette hovedkortet? Siden det er DFI så ligger faenskapen rett bak (eller under, spørs litt hvordan man ser på det - mellom hovedkortet og skjermkortet i alle fall) skjermkortet, så det er ikke plass til så mye annet enn akkurat en orginalkjøler. Noen som har sett noe lignende i word før forresten? Det er jo helt sykt. Etter at jeg skriver inn ting får jeg heller ikke gjort noe med det (ikke visket bort, eller gjort noe som helst annet, helt merkelig).
CAT-scan Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Skrevet 3. desember 2005 Det er forresten ikke så verst kaldt her nå, hehe, hadde det betydelig varmere før vifta gikk, for å si det slik.
TriNitroToluen Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 har en orginal fra abit et sted lav er den vaffal. skl sjekke
CAT-scan Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Skrevet 3. desember 2005 Ok. Det her er så forbannet typisk. Jeg trodde kanskje den skulle holde litt til, den har jo begynt å bråke en del i det siste, men likevel, det er ikke akkurat så lenge siden jeg kjøpte hovedkortet. Maks 4 måneder. Utrolig dårlig.
CAT-scan Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Skrevet 3. desember 2005 Er vel noe sånn som 1cm her også ja. Vil vel regne med det er samme lengde mellom "skruehull" (det er vel slike plastknotter regner jeg med) også. Jeg bare lurer på om jeg skal ta meg tid til å knote med det her nå under eksamen. Det står ei børse i stua også som det går an å bruke, men der er det jo alltid folk og bråk og drit. ÆSJ! DFI skal få høre om det her etter hvert ja...
TriNitroToluen Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 NB-vifter er noe herk som regel. Men de burde holde lenger enn det.
Surre Sprett Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Ettersom du bare skal bruke maskinen til Word o.l. kan du vel klokke den ned? Halver HTT frekvensen og senk multiplieren et hakk eller to, så skal vel maskina klare seg til mandag..
oycob Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 (endret) ta en stoor bordvifte, åpne vinduet, sett denne midt i vindusåpninga, plasser pcen med sidedøra fjernet foran vifta og voila men kanskje litt bedre å prøve å ta i mot hjelp fra TriNitroToluen og bytte kjøleren, evt. burde det være mulig å finne noen her på forumet som bor i trondheim og kan låne deg et hovedkort for en dag..? edit: snurre sprett sitt forslag rett over her ^^ var btw ganske bra Endret 3. desember 2005 av oycob
TriNitroToluen Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 for de som kjenner trondheim, så er moholt der jeg bor et sted i trondheim. Så vifte kan hentes hos meg, har hatt den liggende i 3 år uten å bruke den ellerno i den duren.
^fmj Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Hvis du har en pc i stua, hvorfor kan du ikke bare flytte den til en mer egnet plass?
CAT-scan Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Skrevet 3. desember 2005 (Nå klikka jo hele skiten når jeg var i windows, så nå sitter jeg i stua... lar den kjøle seg litt før jeg prøver å slå den på igjen) Jeg har tatt av alle deksler, og har rommet i en kald, men menneskelig tilstand. Bordvifte tror jeg ikke det finnes her, har leita litt allerede. Så litt rundt i BIOS, men har faktisk ikke rota så mye der på dette hovedkortet (bare gjort simple ting, har ikke overklokket). Noen som kan fortelle meg hvordan jeg går frem for å stille ned HT og underklokke CPU på dette hovedkortet
CAT-scan Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Skrevet 3. desember 2005 (endret) Hvis du har en pc i stua, hvorfor kan du ikke bare flytte den til en mer egnet plass? 5248152[/snapback] Det er PCen til romkameraten min, og han er übernerd selv, men det blir vel sikkert til at jeg bare gir opp PCen min og skriver eksamen på PCen hans. Mulig jeg flytter den også, jeg får se. Jeg skriver jo det her i panisk tilstand. Hvem sier at jeg tenker klart. Det er jo egentlig ikke fullstendig krise, jeg kunne jo eksempelvis fått noe i hodet og blitt hjerneskadd eller noe (det hadde jo faktisk vært en hel del verre), men det er utrolig kjekt å kunne sitte for seg selv på et eget rom på sin egen PC (som man er kjent med) og skrive eksamen. Endret 3. desember 2005 av CAT-scan
^fmj Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 (endret) Jeg hadde iallefall lånt deg pcen min hvis jeg var din romkamerat, det er jo tross alt eksamen det er snakk om. Bruk ditt eget tastatur så er du jo berget. Endret 3. desember 2005 av ^fmj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå