Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Norton Internett Security 2006 Problem


Anbefalte innlegg

Hallo'n der ute....

 

Sitter bak ein Dell 9300 med tråløst nettverkskort og deler skriver og enkelte mapper på min gamle AMD2200.

Dette funka fint heilt til eg installerte Norton Internett Security 2006.

Nå får eg besjed at nettverksbanen ikkje er funnet og at eg må kontakte administratoren ( meg ) for serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser...

Hvis eg disabler NIS2006 virker ALT heilt fint , og når eg enabler igjen så virker da forsatt fint :hmm: , helt til restart da virker da ikkje mer...

Har sjekket inne på NIS2006 men kan ikkje finne noen plass eg kan foradre dette... , noen som har ein GOD ide til å få ordne dette...

Kan også fortelle at i 2005 versjonen virket alt fint....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo'n der ute....

 

Sitter bak ein Dell 9300 med tråløst nettverkskort og deler skriver og enkelte mapper på min gamle AMD2200.

Dette funka fint heilt til eg installerte Norton Internett Security 2006.

Nå får eg besjed at nettverksbanen ikkje er funnet og at eg må kontakte administratoren ( meg ) for serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser...

  Hvis eg disabler NIS2006 virker ALT heilt fint , og når eg enabler igjen så virker da forsatt fint  :hmm: , helt til restart da virker da ikkje mer...

  Har sjekket inne på NIS2006 men kan ikkje finne noen plass eg kan foradre dette... , noen som har ein GOD ide til å få ordne dette...

  Kan også fortelle at i 2005 versjonen virket alt fint....

5247726[/snapback]

 

INGEN som har noke forslag.....

Lenke til kommentar
Hallo'n der ute....

 

Sitter bak ein Dell 9300 med tråløst nettverkskort og deler skriver og enkelte mapper på min gamle AMD2200.

Dette funka fint heilt til eg installerte Norton Internett Security 2006.

Nå får eg besjed at nettverksbanen ikkje er funnet og at eg må kontakte administratoren ( meg ) for serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser...

  Hvis eg disabler NIS2006 virker ALT heilt fint , og når eg enabler igjen så virker da forsatt fint  :hmm: , helt til restart da virker da ikkje mer...

  Har sjekket inne på NIS2006 men kan ikkje finne noen plass eg kan foradre dette... , noen som har ein GOD ide til å få ordne dette...

  Kan også fortelle at i 2005 versjonen virket alt fint....

5247726[/snapback]

 

INGEN som har noke forslag.....

5251269[/snapback]

 

Ble du spurt om du vil gi den full tigang første gang du intallerete NIS?

Lenke til kommentar
du må gi maskina som ikke har NIS tilgang til maskina med NIS i NIS :D

 

bare gå inn i setup i NIS og skriv inn IPn til maskina som ikke har nis. så funker det fint

5251322[/snapback]

 

OK , da ska prøvas..

5251872[/snapback]

 

Finner ikkje noen plass i NIS der eg kan gi tilgang til IP addr. :hmm:

Prøvte å inst. NIS på BEGGE maskinene , tenkte at begge maskine snakket samme "Språk" men nei , da virket forsatt ikkje...

Trur snart da blir Norton Antivirus 2006 på begge pc'r for å prøva da, så får eg berre klare meg uten NIS2006.

For å sitere ein kompis " NIS er knall bra hvis du berre har ein Pc , i ettverk blir da berre kødd" . Da har stemt bra hos meg :mad::mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...