Gå til innhold

Valg av rimelig cpu, minne, hk kombinasjon


andrevr

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe en såkalt billig-pc (stasjonær pc), og har sett litt på hva ulike nettbutikker har å by på. Jeg vil bare betale sånn ca 4000 uten skjerm og er svært usikker på et par ting, spesielt med tanke på cpu.

 

Mine ønsker er:

- grei maskin og cpu til internett, office, photoshop, videoredigering (premiere)

- 1024mb ram

- hovedkort med firewire og lyd

 

Jeg har da to spørsmål.

 

1. Jeg er ikke veldig opptatt å ha mulighet til å kunne oppgradere cpu mye senere (denne muligheten tror jeg man mister når man skal ha så rimelig system som meg). Jeg må finne en cpu som gir mye for pengene og som er kompatibel med en rimelig 1024 minnebrikke løsning. Jeg er da svært usikker på valg av cpu, minne, hovedkort som er kompatible og rimelige. CPUen må nok koste under 1000, og usikker på om amd eller intel er beste valg...

 

2. Den interne grafikkløsning på en del hovedkort bruker ATI X300 bl.annet tror jeg. Greit nok at disse ikke fungerer supert til alle spill, men jeg antar at så og si alle spill kan kjøres (med forskjellige resultater)??

 

Takker for evnt tips til rimelige cpu, minne (1024) og hovedkort kombinasjoner som er rimelige og bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...