Gå til innhold

CS 1.6 klan server.


Mott

Anbefalte innlegg

Specs:

s-754 HK

s-756 Sempron prosessor.

512 mb RAM

trådløst 56(54??) mbps trådløst nettverk

Canal Digital midi

Gammel harddisk

 

Har noen spørsmål anngående det og ha en klanserver her på rommet mitt:

Kor mange personer kan jeg kjøre denne serveren til??

Kas gratis operativsystem kan eg kjøre??

og holder disse specsene??

Vis min PC er i samme netverk trenger jeg ikke regne med den som en persons opplastning??

Kan jeg bruke den som filserver samtidig??

Endret av Mott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører den som hlds server ville jeg tippe du kan ha en ca 24 slots på den (uten at det er vitenskapelig)

Kjør en eller annen form for linux.

Ja, kan brukes som filserver samtidig.

Men, jeg vil påpeke at du må ha en heftig opplinje, rundt 1 megabyte.

 

Lykke til

 

EDIT: Vil bare si at jeg ikke aner hvor raskt CanalDigital Midi er.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

IKKE BRUK TRÅDLØS!

det vil gjøre pingen VELDIG ustabill osv..

bruk god gammeldags kabel

 

filserver vil trekke all hastigheten på internettet eller visst du skal bruke som fil server i lan vil den nesten knuse nettet på 100mb's eller bruker du trådløs så vil det ikke bli noe plass igjen til speleserver dataen og det blir høy ping

 

visst du sitter i samme nettverk så trenger du ikke regne med deg så lenge du kobler til serveren over LANET og ikke internett

Lenke til kommentar
takk for svar.

Men en ting mitt canal digital midi abonnen har disse hastighetene.

1500 kbps/500kbps

Og med disse hastighetene kor mange kan eg ha da??

5248187[/snapback]

 

må bare si at, en server med 500kbps linje i up speed og i tillegg skal den serves på trådløst intern nettverk, DET er sørgelige greier det :cry:

 

kan tenke meg at du kan ha max 2 spillere der inne.

 

siden dette er en klan server, regner jeg med at det blir spillere opptil 11 stk, 5 + 5 + hltv. da bør du "minst" ha 1500-2000kbps i up speed for at det ikke skal bli lagg for andre spillere. det som er viktig her er at det er bare serveren som bruker internett, ingen kan surfe eller bruke internettet ellers da vil det gå i stå.

 

og ikke tenk på trådløst, bare kjør kabel. :)

Lenke til kommentar

500kbps ut holder ikke til 11 spillere nei.

husker ikke helt, men mener steam sitt FAQ system sier man bør regne 128kpbs ut pr. spiller for en ok server.

 

uansett så vil man bare få drittservere på private linjer, med mindre du har god uthastighet og setter opp en egen router som prioriterer pakkene til og fra serveren din over vanlig surfing og nedlasting.

Lenke til kommentar
Har hatt en windows CS server med 350kbps ut.

Gikk fint med 6 - 8 spillere uten lagg..

5255869[/snapback]

 

 

kan du bevise det du skriver der? hvor høy ping? blir vel feil å si "hvor lav" :tease:

 

Det ZiZe sier stemmer. ca 10 spillere trekker 1mbit/1mbit. Snakker av ganske lang erfaring innenfor området, og jeg har selv hostet cs-server hjemme en gang i tiden. om du har tenkt til å ha en spill-opplevelse så ville jeg heller betalt 1000kr for 3 mnd med kvalitet enn å legge masse cash i en privat server hjemme..

Endret av Crewer
Lenke til kommentar

aktiv er en tillegspakke til canal digital for 77 kr og da får jeg dobbel hastighet opp, hadde dette gjort seg kunne jeg da hatt server gående.

Og en ting til en venn sier han har funnet et sted han kunne kjøpe en server for 300 kr til CS og da eide vi den for evig og altid, mulig ?

Lenke til kommentar

summasummarum: For å få mest ut av en dedikert server som skal kjøre CS bør den kjøre windows 2000/xp/2003. Jeg kan nok ikke nok om ubuntu til å svare på spørsmålet ditt, men jeg vil på det sterkeste tro at det vil fungere bra ja. (Personlig liker jeg bedre BSD merkelig nok:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...