Gå til innhold

Trenger råd ang. online.no faktura fra telenor


Anbefalte innlegg

Fikk en 3mnd's regning fra telenor her om dagen på nesten 6500 svimlende kroner for online.no ISDN-abbonement.

 

Med litt finregning så kom jeg fram til at det var surfet 375timer, rundt 20timer om dagen, på det meste, en måned.

 

Etter å ha vært på online.no og sett på surfeloggen min, kunne jeg fastslå at jeg hadde blitt fakturert for opprigninger fra hovedsaklig to tlf.nr Hjemmenr. og fra en linje vi bruker på jobben. (hvorav min brukeroppkobling og passord var brukt)

 

Personlig var jeg innefostått med at eieren av den linjen man ringte opp fra, ble belastet med tellerskrittene som brukes, og ikke selve eieren av brukernavn og passord.

 

Med andre ord, hvis jeg tar med min bærebare datamaskin og plugger den inn i uansett gitt telefonkontakt, hvor enn det måtte være, innenlands eller utenlands, og ringer telenors node med mitt brukernavn og passord, blir jeg fakturert for de brukte tellerskrittene.

 

Finner ingen ting om dette i abbonementsvilkårene deres, og fakturaavdelingen åpner ikke før i morgen, så nå sitter jeg og river meg selv i håret over egen dumskap/uvitenhet.

 

HAr vært i kontakt med vanlig support, (vente, vente), som forøvrig mente at regningen burde komme til ereren av linja og ikke meg...

 

Noen som ønsker å dele sine tanker rundt dette?

 

Edit:noen skriveleif, samt endring av topic

____________

P4 1.8 "woody"

Abit BD7-RAID

512 MB TwinMos DDR

2x 40GB IbmGxp60@RAID-0

Win2000

LG 32xCD-RW

Alt i en plastikkbalje kjøpt på europris...

 

[ Denne Melding var redigert av: furrballfighter på 2002-09-01 23:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette føyer seg so jo bare inn i en hel masse dritt som Telenor tar seg til rette med å gjøre. Jeg har selv nesten ingen gode erfaringer fra Telenor. De fakturer meg for icanal, som jeg skulle få gratis når jeg bestilte adsl, adsl ble levert 4 dager etter lovet tidspunkt, hvilket er ganske grovt når du har venta i mange uker allerede...

Nei, ta meg til takke den dagen det finns andre alternativer til Telenor. (litt dårlig utbygd med bredbånd utafor Stavaneger her)

Lenke til kommentar

Brukte prefixet, ja...

 

Hva er sansynligheten for at jeg får overført de brukte tellerskrittene til linjeeieren (jobben min)?

 

Har forresten full kontroll over nødvendig info ang. jobboppkoblingen....

 

Får ev. bruke jobboppkoblingen hjemme et halvår for å kompansere for "tapet"?

Kommunal linje, ingen har kontroll eller teknisk innsikt nok til å merke det....

Lenke til kommentar

herrejesusgrøssoggruu !

 

minner meg om en regning på 12000 jeg fikk en gang jeg hadde tilogmed vært utenlands på en del tidspunt disse opprigningene hadde vært.

måtte betale ja ! det kunne jo ha vært noen i familien som hadde ringt påsto de, men nå var det jo bare meg som bodde der da :sad:

 

mye att og fram og måtte betale tilslutt for og unngå inkasso.

Lenke til kommentar

airguard: neste gang telenor prøver seg med en såpass høy regning, så bør du kunne bevise at du ikke har vært hjemme på disse tidspunktene (ta vare på alt av kvitteringer, sving visa kortet i utlandet osv osv mm)

neste gang du får en slik "kongeregning", så leverer du inn en klage til post og teletilsynet, siden de tar seg av slike klagesaker. som regel så får kunden medhold

Lenke til kommentar

Jeg kunne dokumentere dette, men iogmed at de mente at jeg hadde hatt noen hjemme, kunne jeg ikke motbevise dette rettslig, da jeg hadde folk hos meg for og se etter katten og plantene.

prøvde forbruker kontoret osv. selfølgelig.

Jeg betalte og sa opp alle mine abbonement hos dem (mobil,internett,kabel og telefon).

nå har jeg nextgentel,parabol og mobil hos en annen operatør ei heller lenger fasttelefon .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...