Gå til innhold

Problemer med Patriot


DDuck

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk i dag mitt Patriot 2GB sett, men jeg får ikke boota maskina med begge brikkene i.

Får denne feilmelidinga:

"Windows could not start because the following file is missing or corrupt:\Windows\system32\config\system"

 

Maskina starter med 1 brikke helt fint, har testet begge brikkene i samme slot hver for seg og da startet maskina som den skulle.

Så det ser jo ikke ut som det er noe feil med noen av de, har kjørt memtest i 9 timer på den ene brikken med 0 feil sålangt, dette er vel nok til å utelukke feil på minne ?

 

Så er det noen som har noen tips eller har vært borti problemet ??

 

Ville satt pris på hjelp :)

 

Øvrig maskinvare:

MSI K8N Neo2 Platinum (Bios versjon 1B)

Amd A64 3200+

Ati x800xt pe

 

*lagt til

Etter ca 1time med ei brikke kom det joggu meg en blå skjerm. se bildevisst det hjelper da ;)

Endret av DDuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må ikke formatere. Regner med at du ikke overklokker, og har alle innstillinger på auto?

5248332[/snapback]

 

Hei.

Overklokker ingenting nei, og alt i bios står på auto ja.

Det merkelige er at jeg får startet maskina og alt ser ut til å fungere når jeg kjører brikkene i single mode. Men så fort jeg setter de i dual nekter maskina å starte.

Endret av DDuck
Lenke til kommentar

Har du sjekket hvilke timinger de får i BIOS i dual mode? Jeg har nettopp fått disse brikkene, og det virker som 2-3-2-5 er på grensen av hva de kan klare, siden jeg ikke fikk fram Lilos bootmeny engang når jeg overklokket til 210 MHz.

 

Prøv å sette dem manuelt til 2,5-3-3-7 for å sjekke om problemet er at ikke de klarer timingene de skal. Du kan også sette volt til 2,7.

 

Regner med at du har prøvd med en brikke etter at du prøvde med to, slik at du vet at den fortsatt kan boote.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar
Har du sjekket hvilke timinger de får i BIOS i dual mode? Jeg har nettopp fått disse brikkene, og det virker som 2-3-2-5 er på grensen av hva de kan klare, siden jeg ikke fikk fram Lilos bootmeny engang når jeg overklokket til 210 MHz.

 

Prøv å sette dem manuelt til 2,5-3-3-7 for å sjekke om problemet er at ikke de klarer timingene de skal. Du kan også sette volt til 2,7.

 

Regner med at du har prøvd med en brikke etter at du prøvde med to, slik at du vet at den fortsatt kan boote.

5249558[/snapback]

 

Hei

Har ikke prøvd å endre timingen i bios enda, hver av brikkene fungerer i singel mode, men ikke i dual. Det som er problemet, med dual mode får jeg ikke bootet maskina.

I singel mode booter maskina, og alt funker. Har ikke prøvd noe prime95 osv med begge brikkene i enda.

Lenke til kommentar

Ytelsen blir kanskje 5-6% dårligere enn med 2-3-2-5. Det er ikke mye, men når man kjøper såpass dyre brikker burde de klare det. Du kan prøve å sette dem til 2-3-2-5, evt. 2-3-3-6 om ikke det går, og volt på DDR til 2,7 eller 2,75 i stedet. Regner med at BIOS-versjonen du bruker er den nyeste. Det er til praktiske formål sjelden målbar forskjell på 2-3-2-5 og 2-3-3-6.

Lenke til kommentar
Ytelsen blir kanskje 5-6% dårligere enn med 2-3-2-5. Det er ikke mye, men når man kjøper såpass dyre brikker burde de klare det. Du kan prøve å sette dem til 2-3-2-5, evt. 2-3-3-6 om ikke det går, og volt på DDR til 2,7 eller 2,75 i stedet. Regner med at BIOS-versjonen du bruker er den nyeste. Det er til praktiske formål sjelden målbar forskjell på 2-3-2-5 og 2-3-3-6.

5252395[/snapback]

 

 

Ok takker for tips, skal teste litt mer i morgen.

Lenke til kommentar

Har nå testet noen timings :

 

2-3-2-6 T2 @2,7V = maskina starter men krasjer etter ei stund.

2-3-3-6 T2 @2,7V = maskina starter men rebooter etter noen minutt.

 

Ser ut som eneste innstillinger som virker er

2,5-3-3-7 :(

 

Men maskina virker da i allefall, bare surt å betale 2500,- for brikker som ikke holder det de lover, visst det ikke er noe anna hardware som gjør det da.

Lenke til kommentar
Hvis de ikke fungerer som du trodde, bruk angrefristen din hvis du kjøpte de på nettet. uansett håper du finner en løsning, sånt er surt :cry:

5256304[/snapback]

 

Tanken har streifet meg ja, får sende en mail til MPX å høre om de har noen forslag

Endret av DDuck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...