Gå til innhold

"Virus found in message from you!"


Anbefalte innlegg

Har fått en mail med denne topicen 3 ganger i det siste. Noen som vet om det betyr at jeg har virus, eller om de bare er spam av noe slag? Teksten i mail ser slik ut:

 

A virus was found in a message from your email address.

This Email scanner intercepted it and stopped the entire message from reaching it's destination.

 

Please update your virus scanner or contact your IT support personnel as soon as possible as you have a virus on your syste

 

.. stopper der. Ingen referanser til hvilken mail det dreier seg om, eller hva slags programvare/firma som har sendt ut advarselen. Noen som har erfaringer med denne som kan avkrefte eller bekrefte?

 

x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avsender er ikke alltid den det ser ut som, høyreklikk på meldingen og velg Alternativer for å sjekke det.

 

Ofte er det noen 14'is "hackere" som "låner" adressene til folk for å spre virus.

 

Det vil stå i meldingshode hvilken oppkobling de bruker så det er bare å melde i fra om problemet og få de svartelistet fra nettet.

 

Synd man aldri får navnet på jævlene, skulle likt å grisebanket de litt..

 

[ Denne Melding var redigert av: Rusmusa på 2002-09-01 22:38 ]

Lenke til kommentar

hehe, det minner meg på en gang det var en i klassen under meg som skrøt av at han kunne hacke igjennom alle anti-viruser, så jeg spurte han om han kunne "hacke" seg inn på maskinen min å spre litt virus, "jada, sa han", så kom han på skolen dagen etter og spurte meg om IP passordet mitt, for dette trengte han får å komme inn på pc'n...

dette var bare et helt vanelig passord som jeg hadde lagt til i registeret som en måtte bruke får å få tilgang til IP adressen min..

det endte opp med at jeg "hacka" meg litt inn på pc'n hans og sletta Windows'en hans, han klikka jo dårlig bra på meg på skolen dagen etter.. :oops:

 

du, hacker? joda, flink du... :lol:

 

Edit: må virkelig innrømme at 14'iser er det morsommste en kan leke med... :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-09-01 22:56 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...