Gå til innhold

Varmt skjermkort i SLI?


sveinbrand

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg 2stk. POV 7800gt som jeg har montert zalman VF700-AlCu på. Finner så ut at det øverste kortet er ca. 10 grader varmere idle, og ca. 20-25 grader varmere load!! Lurer derfor på om dette er normalt for kort i SLI. Eller om jeg ikke har montert kjøleren skikkelig på det øverste kortet...

 

Lurer i å kjøpe meg noen Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 (Rev.3) i stedet, siden disse ikke gjenbruker den varme lufta, men heller blåser den ut bak...

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer i å kjøpe meg  noen Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 (Rev.3) i stedet, siden disse ikke gjenbruker den varme lufta, men heller blåser den ut bak...

 

Noen som vet?

5241528[/snapback]

 

Kan være lurt det.. grunnen til at det øverste kortet er varmere kan være som du sier mangel på ny kald luft. tror du kan løse problemet ved å sette en vifte som blåser luft inn mellom kortene :hmm:

Lenke til kommentar

Har en 80mm vifte som står i døren og blåser over dem i et CM Stacker kabinett.. Har også 2stk. 120mm vifter i fronten som blåser luft inn mellom kortene.. Hjelper fint lite... Det nedre kortet ligger på 35, mens det øverste ligger på 46 grader idle..

Load ligger de på henholdsvis 60 og 80 grader... Får jo ikke klokket noe.... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...