Gå til innhold

7800 GTX og Mostwanted

BromZ

Anbefalte innlegg

Skrevet

:hmm: Hei!

Jeg litt usikker hvor jeg skal legge dette emne.. men prøver her...

Ok her er saken..

Jeg har en AMD 64 4000 + @ 2.64 Ghz, 2 GB OZC RAM. Gainward 7800 GTX GS, Raptor 74 Gb system disk..

Er Need for speed most wanted veldig system krevende ?.. får det ikke til å gå uten hakk på 1024 x 768. må skru ned mye for å spille det greit.. Det er det første spillet jeg har sliti med til nå.. Spiller endel quake 4, Battlefield 2 osv.. de spiller jeg i 1600 oppløsning..

Hvis det er systemet,,, vil det hjelpe veldig med et 7800 kort til.. vil ha det.. men vet ikke om økningen vil bli stor ?.. :hmm:

Hilsen Ove

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et skjermkort til har lite for seg, vil jeg tro. Du skulle klare å spille NFS:MW på full (i alle fall nesten) grafikk med den maskinen du har. Det er i alle fall ikke hardwaren det er noe galt med siden du spiller BF2 på full grafikk. Har du lastet ned de nyeste driverene og er spillet originalt?

Skrevet

Du skal fint klare det på 1024 med ditt spec kan ikke tenke meg noe annet.

Men uansett om du ønkser bedre ytelse - selg ditt 7800gtx og kjøp x1800xt til 4700kr evtn 7800gtx 512 til 6000kr.

Men du får en god ytelse boost med sli på spill som støtter sli (som er ganske mange nå) men så var det prisen + at du da sittter med 2 stk 7800gtx 256 som synker for i pris. Kjøper du feks x1800xt med mellomlegg på 1700kr har du bra ytelse og et kort som er lettere å selge senere.

Skrevet

Har den nyeste driver'n.. jeg har bestilt spillet orginalt, det jeg har på maskina nå er ikke det.. liker å prøve spillet før jeg kjøper... Får vente til mandag da har jeg orginal spillet klart.. Bare ble litt bekymra på om 7800 GTX korte allerede var noe drit.. :ohmy: .

Er det lett å få solgt 7800 korte da?.. hvor mye kan jeg ta for det? har alt av orginal embalasje og alt..

Skrevet

Spillet er langt ifra krevende, og med ditt oppsett skal du lett kunne spille i 1280 el. 1600 faktisk uten lagg (med all eye-candy). Kan hende du kan teste en re-install av forceware :)

Skrevet

Det hakker fælt hos meg og på 1024 med minimum grafikk.

Jeg har lest noen tråder hvor det står at MW har problemer med dual cpu eller P4 hyperthreading CPUer.

Trikset var å sette speed.exe til bare å bruke 1 cpu i task manager.

Testa det hos meg, men det virka ikke :( Skulle visst ha fikset problemene hos mange andre da.

Skrevet

Det er ikke din PC som ikke takler spillet! Som du selv sier du spiller de andre spilla fint i 1600x1200 uten hakking. Da burde det si deg noe. Enten er det masse bugs i Need For Speed Most Wanted, ellers så er det en bug i nyeste ForceWare driveren som gjør at du får dårlig ytelse i spillet eller noe krøll i Windows.

Altså : Software problem og ikke hardware problem ;)

Skrevet

Mitt råd er at du klarer deg med det skjermkortet du har. Har 7800GTX selv og det skal iallefall jeg beholde en stund. Når det kommer noe som er 50% raskere, da kan det lønne seg litt å oppgradere.

Skrevet (endret)

Jeg spiller most wanted med min maskin på 1600*1200 helt glatt. med alt av eyecandy på max. Så det burde du fint klare med din også. Har Gainward GS 7800GTX, AMD 64 3500+ venice og 2 gig med OCZ platinum minne og en 36 gig raptor.

Endret av underground
Skrevet

Spiller i 1280x1024 me alt på max på mitt system med x2 3800+, 2 GB ram, geforce 6800 GT. Forceware 81.95.

Har ikke merket noe til at det går tregt....

Skrevet (endret)

1280*1024 med alt på her går fint får 40-70 fps ca her

men ja det krev et god skjermkort og en ok cpu

Endret av lordsmygen
Skrevet (endret)

Du er nok bare uheldig vil jeg tro. Prøv deg frem med bios og chipset oppdateringer, evt. en formatering. Du kan jo også prøve å klokke prosessoren noen MHz.

Edit: Så at du har klokket prosessoren din, så den er nok ikke problemet... :hmm:

Endret av Big SturL
Skrevet

prosessoren er klokket ser jeg

jeg driver spillet fint på 1000 X 1200 på medium grafikk

bare jeg som synes det glinser alt for mye hvis du setter opp grafikken?

Skrevet

Det er riktig som mange andre har sagt. du er ikke den første med mer enn bra nok pc som sier at det hakker. Du får bare vente på en patch, det er plenty bugs i spillet.Som sagt og så er det noen som ikke merker det, men det er mange som har trøbbel med det spillet.

Skrevet

Tusen takk for svar !

Kan være den versionen av spillet jeg har og som er litt fucka.. jeg får spilt spille helt greit.. men inne mellom så hakker det.. spiller ingenrolle hva slags oppløsning jeg kjører i, hakker på samme måte om jeg kjører 800x600 som 1600x1200, er en cracka version jeg prøver nå.. men jeg har bestilt orginalen, får den på mandag sammen med Battelfield Special forces :dribble:.

Håper spillet funker bedre da.. Er så rått å kjøre bil spill på prosjektor :D.

Skrevet

Jeg spiller NFSMW helt knirkefritt 1280x1024 knirkefritt med alt på fullt, litt hakking i begynnelsen, men det driter jeg i, men jeg merker en del bugs i spillet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...