Gå til innhold

Chipset problem med ASUS P5AD2 Mus/lydlagg + div

Fruktkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problem 1

Når jeg laster ned med bit torrent, eller brenner en cd/dvd begynner musa å lagge nå og da. I tilleg blir lyden skikkelig hakkete. Jeg har flashet bios og reinstallert driverne. Ingenting ser ut til å hjelpe. Noen som har noen ide hvordan jeg kan fikse dette?

Problem 2

Jeg setter alt til default i bios. Det går greit. Men om jeg slår av pcen under oppstart kommer det opp "Overclocking failed. Press F1 to to reconfigure your system and press F2 for default.". Problemet her er at det kommer opp hver gang. Enda jeg har tatt utt batteriet, manuelt fjerner CMOS, stillt alt til default og lagret.. Jeg vet ikke, jeg får det ikke bort.

Problem 3

Maskinen slår seg bare på igjen noen sekunder etter at jeg har slått den av. Og når jeg da slår den av under oppstart kommer meldingen i problem 2 fram. Uansett om jeg bruker OS styrt eller kabinettstyrt avslåing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med akkurat ditt kort Dieseln, men siden jeg hadde akkurat problem 2 og problem 3 på mitt Asus P5GD1 kort nevner jeg det.

Hos meg var det en annen bios versjon som gjorde susen, de 2 nyeste versjonene ga disse problemene, så byttet til en eldre og siden har det vært bra.

Jeg har forøvrig 2 stk P5GD1 her, med 2 helt forskjellige cpu/minne/gpu, og på den andre fungerer nyeste bios utmerket. Så min teori er at det ikke egentlig er noe galt med bios'en, men enkelte bios passer bedre enn andre med akkurat den typen hw man har. Har forsåvidt liknende erfaring med Asus 939 kort med en litt eldre type cpu også...

Så hvis du ikke finner noe annet som fikser problemet, kan det kanskje være verdt et forsøk og ta en runde med Asus update hos deg også.

Vedrørende problem 3 kan du kanskje prøve og endre suspend mode i power menyen også, og se om det gjør noen forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...