dabear Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Heysann, er det noen som kan vise meg hvordan jeg kan gjøre dette? Viss jeg fks står i «~/MyDownloads/music», så ønsker jeg å få alle filnavna i ei liste, men med full sti slik at lista blir seende ut som noe sånt: files = ['/MyDownloads/music/sang.mp3','/MyDownloads/music/sang2.mp3', '/MyDownloads/music/artist1/sang1.mp3', '/MyDownloads/music/artist1/sang2.wav'] og så videre..
zeitgeist Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Heysann, er det noen som kan vise meg hvordan jeg kan gjøre dette?Viss jeg fks står i «~/MyDownloads/music», så ønsker jeg å få alle filnavna i ei liste, men med full sti slik at lista blir seende ut som noe sånt: files = ['/MyDownloads/music/sang.mp3','/MyDownloads/music/sang2.mp3', '/MyDownloads/music/artist1/sang1.mp3', '/MyDownloads/music/artist1/sang2.wav'] og så videre.. 5232059[/snapback] Flere måter å gjøre dette på. Her er én: import fnmatch, os def files_in_dir(filepath = '.', ext = '*.*'): filepaths = [] for path, dirs, files in os.walk(filepath): for f in [os.path.abspath(os.path.join(path, filename)) for filename in files if fnmatch.fnmatch(filename, ext)]: filepaths.append(f) return filepaths mp3_files = files_in_dir(ext = '*.mp3') Stikkordet er uansett os.walk()
A_N_K Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 os.walk er en flott konstruksjon (bare måtte si det).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå