Gå til innhold

NextGentel kan ikke svindle meg sånn?!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå begynner jeg å bli så irritert på NGT som det er mulig å bli!

 

De oppgraderer som sagt linjene sine igjen, og jeg som fra før av hadde Delta 5500/600 (fikk bare 4400/600 pga. lang linjelengde) skulle i teorien fått 6500 / 750 ved oppgraderingen.

 

I går ble hastighet endret i ruteren min, men gjett hvilken vei?!

 

Nå har jeg brutto 4100/512, noe som tilsvarer ca. 3600/400 effektiv linjehastighet.

 

Dette er uaktseptabelt, så jeg ringte nettopp kundeservice.

Forklarte problemet mitt, og han så det samme som meg, men gjett hva han sier?

 

"Det er ikkje vi fysisk som har vært inne og endret på hastigheita di, men sentralen får ikke gitt deg det du skal ha pga. linjelengde og -kvalitet, fordi det er mange andre som også skal ha linje".

 

Når jeg sier at "hallo, jeg har jo i det minste hatt mye raskere nett fra dere bare for et par dager siden fra samme sentral", sier han at "vel, det er ikkje noe vi kan gjøre med det assa"..

 

Jeg blir enda mer irritert, og sier at dette er da vel ikke lov? Og endre et produkt i negativ favør for kunden til samme pris, uten at han egentlig får vite om det, det må da være ulovlig markedsføring?

 

Så sier han bare kjapt, "eg setter deg over til teknisk", og trykker på knappen før jeg får sagt noe mer til han.

 

ER DET MULIG?

 

Nå har jeg sittet i kø i 10 min, og er fortsatt nr 8 i kø.

 

AAH! Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å være så arrogante?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en kompis av meg hadde ligende problem, han var den første som bestilte adsl fra ngt der han bor, og klarte full "bravo" hastighet den gangen, men jo flere som bestilte adsl der han bodde jo treigere ble linjen.

til slutt ente han opp med 800kbit linje, pga av at det ble mere støy på linjene. :(

 

har hatt ligende erfaring med min linje selv, datt ned 500kbit i hastighet da ngt skrudde opp farten sist. :)

Lenke til kommentar

Dette er mulig, er Telenor som "styrer" dslamen, og hvis det har vært meldt feil eller lignende på denne, og di ser at linja er av for dårlig kvalitet + for lang, så setter de det ned til en hastighet de kan stå inne for (som de vet deres nett skal takle). Har ikke noe med NGT det her, men NGT burde kanskje informert deg?! :).

Men de har nok å gjøre... Vet om flere som har fått litt redusert hastighet pga denne oppdateringen :). Litt surt men... slik skjer.

Endret av spurv
Lenke til kommentar

Jeg ga opp NGT nå nettopp, og fikk ny linje fra Canal Digital i går. Betalte for 4500 hos NGT, eller hvor mye det nå skulle være etter at de satte opp linja, og fikk ved den seneste målinga (i går) ca 650 ned, selv med gjentatte målinger. Har nå 4000/1000 fra canal digital, og der får jeg det jeg betaler for. Det er en helt annen opplevelse å være på nettet.

 

Har også hatt problemer med VPN hos NGT, skal ha både mot universitetet og jobben, men NGT mente at det ikke var mulig med begge deler av en eller annen grunn. I går sjekka jeg begge kontoene med Canal Digital, og gikk de begge som varm kniv i smør.

 

Dette sammen med lang telefonkø, generelt dårlig service og ustabile linjer fra NGT gjør at jeg gjør som Cæsar: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dette er bare latterlig. Etter å ha snakket med teknisk, er det "ingenting vi kan gjøre". Det er visst kommet mer "støy på linja" og at dette "varierer".

 

My ass. Det de gjør er at de stadig fyller på med nye abbonementer på samme linja, noe som gjør at det blir dårligere hastighet / kvalitet på oss som allerede har nett fra de.

 

"Vi følger bare Norges nettpolisi" fikk jeg høre..

 

Nei, nå er jeg DRITTLEI NextGentel, har vært kunde i 5 år nå, men spørs om jeg ikke går over til en konkurrent.

Lenke til kommentar

Har samme problem selv. Hadde bravo veldig tidlig, og fikk da full hastighet. Nå er jeg plutselig "for langt unna sentralen." (sikkert flere og flere som har NGT-linje i nærheten av meg)

 

Dette gjør at jeg detter ut 3-5 ganger om dagen, og får 900kbit-linje, selv om jeg egentlig skulle hatt 2500 eller noe. Er lei av å sitte i timevis i kø hos NGT, 10min er ingenting...

Lenke til kommentar

Har lest om endel lignende problemer i det siste.. dette gjelder ikke bare NGT. Ser ut som vi er i ferd med å nå taket når det gjelder disse hastighetsoppgraderingene. Det gamle kobbernettet klarer rett og slett ikke mer.. ihvertfall så lenge man bor et stykke fra sentralen. Nå ser det faktisk ut som tettstedene sliter mer enn landsbygda pga antall kunder.

 

Men tror ikke det hjelper å være sure på NGT for akkurat dette ihvertfall, tror neppe de satte ned hastigheten din bare for å "kødde" med deg.

Det er nok som du selv sier at de har koblet til flere kunder på din sentral som igjen gir mer støy og problemene det medfører.

 

Men det er da tross alt bedre at fler kan få linje enn at noen få skal ha 5mbit+..

Lenke til kommentar

skulle hatt 4500kbit linja deres, men har hatt 2600kbit netto. Meldte fra om dette i februar elelr noe...og de har siden mai "sendt en teknikker for å se på problemet" har aldri kommet noen, og nå skylder de på for mye støy, og at de ikke får tillatelse til å sende teknikker...har bytta til bluecom, og venter på dem nå :)

Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men nå idag er linja mi blitt satt enda mer ned enn i morges!

Nå ligger den på 3400 inn brutto, altså 700kbit MINDRE enn for 5-6 timer siden!

 

Sikkert noen naboer som har fått adsl nå i løpet av dagen :roll:

 

Men ja, hvordan er det hvis man bytter internettleverandør? Bruker ikke de de samme linjene likevel, altså kan jeg ikke få noen høyere hastighet?

 

Vi kan få de aller fleste leverandører her hvor jeg bor, så det er ikke noe problem, problemet er jo om de bruker samme kabel / sentral, ergo får jeg ikke mer fart likevel. Eller har hver leverandør sin egen "kvote" på kablene?

Endret av bj0rnar
Lenke til kommentar

Sorry for off topic, men for 2 år siden hadde jeg 1800 linje fra ngt. Nå har jeg fåt 6500 linje til samme pris, er rimelig fornøyd jeg.

 

Den ene gangen jeg har hatt problem, satt jeg i telefonen vel 7 min, teknikeren var på plass dagen etter og fikset problemet. (noe i sentralen)

 

Men strengt tatt så er det ikke NGT sin feil at du bor et stykke unna sentralen, Men jeg er med på at det suger vilt at hastigheten går ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...