ErlendP Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Hei. Jeg ønsker å legge inn dvd filmene mine på dataen min. Prøvde å bruke superdvdripper, men resultatet ble liksom ikke bra. Liten oppløsning på filmen osv. Hva slags program kan jeg bruke til dette? Skal altså kun legge de inn på harddisken og ikke brenne de ut, enda. Hvilket format har best oppløsning? Svcd, divx, xvid, avi, mpg4.... Takker for alle svar. Mvh Erlend
ken8 Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Husker ikke helt hvilket prog jeg brukte, men jeg gjorde det til xvid og tok samtidig ut subtitles i en sub-fil. Da trenger du VobSub for å spille subtitle med videoen. Fungerte bra! Men har ikke rask hardware og brukte sikkert 8-10 timer på en dvd-film Så ble bare 2-3 filmer jeg tok backup av..
Slettetavmeg Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Jeg bruker selv CloneDVD2 i samhandling med AnyDVD til å rippe DVD'er. Den beste kvaliteten får du i DVD-format, dvs. VOB. Skal du encode vil jeg anbefale mpeg4/avi (XviD, DivX, ++). Etter det kommer mpeg2(SVCD) og mpeg1(VCD).
ErlendP Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 Takk for svar. Er det slik at kvaliteten bli merkbart dårligere hvis ein ripper en film til f.eks avi/divx, så lenge du ikke ser han på en 42 tommers plasma.... Merker du stor forskjell?? Mvh erlend
Slettetavmeg Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Vel, for å si det sånn: Det er en grunn til at filene blir mindre. BIldekvaliteten vil bli værre, men hvis du ripper en film slik at den får plass på to CDer er det helt OK å se på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå