Gå til innhold

MSI kt3 ultra2 + silent twin


mamort

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men fikk jeg installert cpu + ribbe og vifte. Problemet jeg fikk var at når jeg prøvde å starte maskinen så ga den en feilmelding om at viften(e) ikke var i gang. Jeg sjekket viftene og de så ut til å funke fint. I bios fant jeg ut at temperaturen på prosessoren og systemet var helt fint (rundt 30 C) så viftene fungerte som de skulle. Systemet/hk greide bare ikke å finne ut om viftene roterte og hvor stor hastighet de roterte med. Det var ingen forskjell om begge var festet til cpu1 connectoren eller om bare den ene var festet til den mens den andre var festet til en annen vifte connector. Vet noen hvordan man fikser noe sånt?

 

En annen ting. I oppstarten står det at systemet identifiserer min amd xp 1800 som en 1133 mhz cpu? Xp 1800 skal ha 1533 mhz! Multiplier bussen står på 100 mhz, skal den det? (ok, den heter ikke multiplier bussen, men du skjønner vel hva jeg mener!) Hvordan fikser jeg det?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: lamah på 2002-09-01 04:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noen erfaring med Silen Twin kjøleren så der kan jeg dessverre ikke hjelpe. Men tror der er en del tester som kanskje kan hjelpe deg med oppsettet av dem.

 

FSB'en på MSI kortet ditt står som standard på 100 Mhz når det er nyinstallert. Så FSB bus'en skal endres til 133 Mhz. Multiplieren skal "normalt" stå på 11,5, så den er nok korrekt hos deg. Du kan endre på denne instillingen i BIOS under valget "Frequency/Voltage Control".

 

_________________

Har Nokia'en i tekannen, musen er satt i bur(m.løpehjul) og tastaturet er vannavkjølt :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Bugs_Bergen på 2002-09-01 06:12 ]

Lenke til kommentar

Har helt det samme problemet, bare at jeg bruker MSI 3K Ultra istede og Athlon XP 2000, men når jeg slår på PC'n så står det 1250 MHz istede for 1.66 MHz, pluss at det kommer opp en melding om at cpu vifta ikke går rundt, men vifta funker fint den, og cpu temp. ligger på sånn 30-33 grader. Har prøvd alt mulig uten å lykkes, hadde nesten tenkt å sende kortet tilbake føre jeg så at du hadde det samme problemet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gang et lignende problem. Dette skyldes at viftehastigheten var for lav, slik at hovedkortet mente at det var et problem med viften på CPU. Maskinen ville ikke starte, dvs. startet bare opp med feilmelding. Jeg fikk omsider trykt meg inn i BIOS og diablet vifte-sjekken. Siden har alt fungert bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...