Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke forw. porter gjennom Dl-524 og St 510!


Anbefalte innlegg

Kan noen gjøre det klinkende klart (ikke sånne kjappe antydninger som jeg syns alt for mange kommer med her inne, no offence) hvilke IP adresser som skal brukes hvor osv?! Finner ikke ut av det...

 

I den trådløse routeren er det kun en adresse som kan oppgis: 192.168.0. og deretter er siste nummer opp tildeg som bruker. -andre valg finnes ikke. Skal jeg da oppgi "IP adress" som jeg finner i IP config på den bærbare det er snakk om, eller en annen?

 

I ADSL modemet er det værre, der er det både inside og outside IP. Hvilken adresser gjelder dette (ok, hvis Inside er routerens, hvordan finner jeg isåfall denne?)

 

Har valget mellom 10.0.0.1 , 10.0.0.138 eller gudene vet. Har lest alt mulige forskjellige alternativer.

 

Skal jeg her oppgi outside IP (som jeg finner i whatsmyip) eller bare 0.0.0.0 som jeg har lest et sted.

 

Skal forwarde proten 1412.

 

Stjerne i margen til den som kan gi et eksakt svar på dette! Har sikkert brukt 5-6t på å finne ut av det....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Før du begir deg ut på port forwarding, bør du sette modemet ditt i Bridge Modus, da du sannsynligvis har NAT på NAT nå. Guide for å sette modem i bridge modus: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...mson-index.html

 

Etter du har settet modemet inn i Bridge Modus, må du konfigurere routeren din til å bruke PPPoE (Home/WAN). Når du har gjort dette, bør du ha en offisiell IP under WAN på status. Da kan du lage en Virtual Server regel.

 

Under Virtual Server skal du definere porten du vil ha åpnet og IP adresse blir IP til den bærbare.

 

Håper dette hjalp deg!

 

Mvh,

Sylvarius

Endret av Sylvarius
Lenke til kommentar

Ved å sette modemet mitt i bridgemodus og logge på ISP med passord og brukernavn gjennom den trådløse ruteren, så fikk jeg et vanvittig ustabilt og tregt nett.

 

Er det ikke noen som på en grei måte kan forklare hvordan jeg åpner en port fra den bærbare PCen, og gjennom ruteren og gjennom modemet!?

 

Hvilke IP adresser, instillinger osv. -burde jo være en grei sak egentlig :hmm:

 

Det har jeg forsåvidt prøvd uten hell allerede (gjennom NAT/port instillinger i henholdsvis ruter og modem) men uten suksess. Var rett og slett ikke sikker på hvilke IP adresser som skulle inn hvor og hvor jeg finner de (kan jo avsløre at det er DC port som skal forwardes).

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...