Gå til innhold

Fordeler og ulemper ved denne maskinen?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe ny pc i prisklassen ca 6.000 med lcd skjerm. Dinside har gjort en test av slike, denne maskinen ser i mine øyne bra ut, men det hadde vært fint om dere kjennere hadde gitt meg tilbakemeldinger på spesifikasjonene. For at også ungene skal kunne spille enkle spill (Harry Potter og lignende) må det kanskje et rimelig grafikkkort eller hva? Hva med at skjermen ikke har DVI, er dette viktig eller uten betydning til en "kontor/hjemme pc"? Det oppgis at kabinettet er stillegående, men hva med komponentene HD og prosessor?

 

Her er linken:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=28028...on=tekniskedata

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harry potter er et ganske nytt spill, jeg har et lignende system i bruk i stuen her..

Den tar harry potter uten problemer, med det er da ikke med integrert skjermkort, har akkurat samme kortet også.. men kjøpte et XFX Geforce FX5500 utenom... så eneste som er usikkert fra min side er om den tar spillet med det integrerte skjermkortet.. sikkert noen andre som kan svare på det :)

Resten av pc'n er helt grei, bruker litt tid på og boote(min iaff)..

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Harry potter er et ganske nytt spill, jeg har et lignende system i bruk i stuen her..

Den tar harry potter uten problemer, med det er da ikke med integrert skjermkort, har akkurat samme kortet også.. men kjøpte et XFX Geforce FX5500 utenom... så eneste som er usikkert fra min side er om den tar spillet med det integrerte skjermkortet.. sikkert noen andre som kan svare på det :)

Resten av pc'n er helt grei, bruker litt tid på og boote(min iaff)..

 

Lykke til

5224110[/snapback]

 

 

Styr unna integrert skjermkort hvis du vil spille litt. Integrert skjermkort deler minne med resten av ramen din.

 

Jeg ville nok sett etter et billig skjermkort i klassen FX5500 evt. radeon 9550

Lenke til kommentar

Jeg ville nok sett etter et billig skjermkort i klassen FX5500 evt. radeon 9550

5224770[/snapback]

 

Takk for rådet, jeg ser at fx kortet er uten vifte og rimelig er det og (595 på komplett). Er det slik at kortet fungerer like bra uansett om skjermen har dvi inngang eller ikke? Jeg tenker her på at maskinpakken jeg vurderer å kjøpe ikke har skjerm med dvi. Eller er det da slik at skjermkortet alikevel er bortkastet (dvs at skjermen ikke klarer å utnytte kortets finessser?

 

Beklager uvitenheten, det er derfor jeg spør. Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Takk for rådet, jeg ser at fx kortet er uten vifte og rimelig er det og (595 på komplett). Er det slik at kortet fungerer like bra uansett om skjermen har dvi inngang eller ikke? Jeg tenker her på at maskinpakken jeg vurderer å kjøpe ikke har skjerm med dvi. Eller er det da slik at skjermkortet alikevel er bortkastet (dvs at skjermen ikke klarer å utnytte kortets finessser?

Det er ingen ytelsesforskjell om du bruker DVI eller VGA. Du får utnyttet grafikkortet fult ut selv om du ikke har DVI på den skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...