Gå til innhold

Jeg skulle ha kjøpt/bygget en ny pc


Anbefalte innlegg

Jeg prøver igjen da

 

Hallo, jeg trenger litt hjelp, skal ha meg ny pc, jeg har en fra før men da jeg kom på bylan i år ble jeg ledd ut :hrm:

 

det skal være en gaming pc, jeg har alt av kabinett og sånt. så det trenger jeg ikke kjøpe, selvom jeg godt kan...

 

har omtrent 10000 på konto men jeg kan sikkert bli sponset av familien :innocent:

 

kan godt overklokkes. jeg hadde, hvis mulig også likt å få en skjerm med på kjøpet siden min 5 år gammle crt på 15 tommer begynner å ha sett bedre dager

 

btw,ny mus må jeg vistnok og ha.... alle lo av trekkballen min :'(

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112765&cks=PRL

selvom jeg eier i båre wc3 og cs med den :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag:

 

CPU: AMD Opteron 165, 1.8GHz, Socket 939, 2MB, BOXED m/vifte 2950 kr (dobbelkjerne, skal være en rå overklokker)

Hovedkort: EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI,Socket-939 ATX, S-ATA 2, GbLAN, DDR,PCI-Ex16 849 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 749 kr (jeg vet ikke om de er gode overklokkere, det finnes sikkert mye bedre)

Skjermkort: Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo" 2895 kr

Strømforsyning: Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin 995 kr (god og kraftig)

Kabinett: APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning) 395 kr (billig, bytt det ut med et du liker bedre)

Harddisk: Western Digital Caviar SE 200GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM 750 kr (god)

DVD-brenner: Samsung DVD recorder SH-W162C Black OEM 395 kr

Totalt: 9978 kr (mye pc for pengene!)

 

Du kan kanskje velge bedre minne og kabinett.

 

Jeg anbefaler denne skjermen:

Samsung 19" CRT Syncmaster 997MB TCO03 Monitor 1695 kr

Lenke til kommentar

Reposter dette:

 

Hehe, først av alt bør du tenke litt på grammatikken din - blir litt vanskelig å skjønne alt du mener. Mulig du har "dysleksi", men litt rettskrivning er vel ikke for mye å be om :thumbup:

 

Hvertfall!

 

Du spiller CS ja? Vel, da ER Hz viktig, og siden en LCD-skjerm ikke leverer mer enn 75Hz, kan du like så godt gå for en god CRT. Finn dette hos en lokal forhandler.

 

Setter opp budsjettet til 8500kr jeg da, da er det 1500kr til overs til skjerm.

 

Handlevogn@prisguiden

 

Hmm, mistenkelig presis pris hos netshop.no :hmm:

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...