Gå til innhold

Capture problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny PC med følgende specs:

- AMD Athlon XP1900+

- Abit AT7-MAX m/MediaXP frontpanel

- 2 stk. 80GB Seagate Barracuda disker (kjøres i RAID på HighPoint kontroller)

- Radeon8500LE med de siste beta driverne (6159)

 

Har et sony pc110 kamera som jeg har redigert med på min laptop tidligere uten problemer. Når jeg prøver å ta capture (i MovieMaker og i Premiere) på min nye PC, blir det masse dropped frames og lyden stutrer samt at det blir "pixel feil" i filmen. Dette skjer derimot ikke når jeg bare spiller av fra kameraet på PC'en. Mistenker at det er noen IRQ konflikter, men har bare en USB kontroller (som jeg har disablet) som deler IRQ med IEEE1394-kontrolleren. Eventuelt må det være noen konflikter når filmen lagres på diskene (dvs. konflikter med RAID kontrolleren)...

 

Hmmmm...noen som har noen forslag eller erfaringer?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-06 23:26, skrev the-wiking:

kontrollpanel>system>maskinvare>enhetsbehandling>datamaskin> hvis denstår på acpi så installer på update driver og installer standard pc, vips så er alle problemer løst.


 

Prøvde det, før jeg reinstallerte hele OS'et på ny, og til ingen nytte. Mulig at det vil hjelpe dersom man installerer OS'et uten ACPI støtte i det hele tatt.

 

Uansett, jeg droppet hele raid-oppsettet og nå funker videoredigering til den store gullmedalje. Kjører den c: disken på standard IDE-kontrolleren, og d: disken på Raidkontrolleren. Alle enheter på maskinen er enabled, og jeg får ingen dropped frames i det hele tatt. Virker som om det var noen konfliketer med RAID kontrolleren og FW-porten, når den aksesserte begge diskene samtidig. Med bare en disk på highpoint'en funker det i hvertfall utmerket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...