Gå til innhold

forsterker til patos basic 410


Anbefalte innlegg

Klipsch bør du høre før du kjøper. Jeg har hatt Klipsch RF3 MK2 selv.

Jeg likte IKKE lyden av de. Horndiskanten var utrolig skarp og slitsom synes jeg. Lyden var liksom også alt for "tørr" og ikke går de spesielt dypt i bassen heller. Patos har en mye mer fyldig og behagelig klang.

Prøvde med mange forskjellige forsterkere (Electrocompaniet,Rotel,Nad,Thule og Cayin) uten at jeg ble fornøyd. Jeg solgte de derfor etter ca 2 mnd.

Enten liker man Klipsch eller så gjør man det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Morten K her. Klipsch bør høres grundig på før du går til innkjøp. Jeg kjøpte et Vincent/Klipsch (SV-236 og RF-35) oppsett nærmest på impuls for et par år siden. Høyttalerene krevde alt for mye plass ut fra bakveggen for at bassen skulle spille bra, jeg synes ikke diskanten var spesielt skarp, men det var noe jeg ikke likte med den. Dessuten spiller de ikke spesielt fint når man drar på litt. Fant fort ut at Klipsch var veldig lite "meg". Likte dog Vincent forsterkeren godt. Solgte hele ruklet etter mindre enn 6mnd. Det var godt å bli kvitt høyttalerene, men angrer på at jeg solgte forsterkeren.

Lenke til kommentar

okay, fint å vite at det ikke bare er fryd og gammen. hørte at når det gjaldt klipsch, var det veldig stygg lyd i de før de var innspilt, og det tok også lengre tid enn med andre høyttalere å spille inn.

 

da skal jeg forsøke å lese litt mer om QLN 604mk II og Audio Pro Blue Diamond V2.

 

men sett jeg ender opp med ett par basic 510. hvilken av forsterkerene ville dere gått for da; vincent SV-226 eller cayin 252b.. kanskje mye smak og behag her, men jeg har liksom ikke så mye annet å gå etter=)

Lenke til kommentar

Thule og Patos Basic kombinasjonen fikk veldig god kritikk i hifimagasinet Fidelity,for en stund siden.THULE Spirit IA100 og Basic 510 kunne sikkert fungert bra sammen.Men husk at det bør prøves hjemme,enten ved deponering i butikk eller internetthandel(returrett),før man tar den endelige avgjørelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...