cybervision_ Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Som dere ser, jeg er ute etter et bra HK til 939, som helst er nokså stille. Er det Nforce 4 ultra som gjelder? Trenger ikke SLI, skal ha ett Ati kort. Ellers må jeg ha LAN og S-ATA/IDE. Noen forslag?
cybervision_ Skrevet 26. november 2005 Forfatter Skrevet 26. november 2005 (endret) PCIE skal jeg ha! Regnet med at det var klart i og med at jeg spurte om nf4 ultra,IKKE nf4-4x. Endret 26. november 2005 av cybervision_
Zenit Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Jeg har alltid likt hovedkort fra Asus. Kanskje A8N-E er tingen? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14737 Slik som mange andre hk har det en chipset-vifte, men denne kan du muligens erstatte med en zalman chipsetkjøler. Litt avhengig av størrelsen på kjøleribba til skjermkortet. Det er ikke alltid at denne vil sitte helt ordentlig, men noen plastskruer løser det problemet. Jeg har premium-utgaven av det hovedkortet, og der er det en heatpipe-løsning for chipset. Veldig bra hk, men over din prisklasse.
staljin Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 ALLE HK SOCKET 939 ER STABILE OG GODE Bare velg en og bli ferdig med det. Staljin
Xmir Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 EPoX EP-9NPA+ Ultra,DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D,ABIT KN8-SLI... sistnevnte har heatpipe...
cybervision_ Skrevet 26. november 2005 Forfatter Skrevet 26. november 2005 Har du en link til epox kortet?
Xmir Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 staljin Postet i dag, 16:31 ALLE HK SOCKET 939 ER STABILE OG GODE Bare velg en og bli ferdig med det. Staljin Vel... når produsenten får fingeren ut, og får lagt ut skikkelige bioser så er de fleste gode og stabile... Til trådstarter... om du sier litt mer om hva du skal bruke pcen til så er det enklere å velge HK... Overklokking, spilling??
staljin Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Vel... når produsenten får fingeren ut, og får lagt ut skikkelige bioser så er de fleste gode og stabile... 5210679[/snapback] Hei, Ja selfølgelig, men de alle fleste HK har vært så pass lenge på markedet at det med BIOS er på plass nå. Det er vel mest Asus, DFI, ASRock og MSi det går på. Epox har ikke vært så heldig med nForce4 (i hvertfall ikke på OC fronten) Har selv hatt Epox 8RDA+ og har vært veldig fornøyd med. Hilsen staljin
cybervision_ Skrevet 26. november 2005 Forfatter Skrevet 26. november 2005 PCen skal brukes sammen med en opteron prosessor, som skal overklokkes. Har prøvd OC forumet, men var dårlig med respons der. Skal ha et ati 1800xl kort og litt grei ram på det sammen med en raptor 74gb. Tror det vil bli bra! Håper på flere gode forslag. Asus frister og, men jeg har lest at a8n kortet som et billigst støyer endel på northbridge viften, er det vanskelig å bytte denne, må man løs med plastskruer her også?
torkelma Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 PCen skal brukes sammen med en opteron prosessor, som skal overklokkes. Har prøvd OC forumet, men var dårlig med respons der. Skal ha et ati 1800xl kort og litt grei ram på det sammen med en raptor 74gb. Tror det vil bli bra! Håper på flere gode forslag. Asus frister og, men jeg har lest at a8n kortet som et billigst støyer endel på northbridge viften, er det vanskelig å bytte denne, må man løs med plastskruer her også? 5210943[/snapback] Svaret er gitt allerede i forum. Siden du går inn for å overklokke ville jeg nok sett på DFI. Men du mister all garanti når du overklokker eller modifiserer kortet ditt, men det visste du vel allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå