Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksnøkkelen til det trådløse nettet-hvor?


Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme hos foreldrene mine og ønsker å koble min pc på det trådløse nettet de har hjemme. Min mor og far fikk for kort siden somlet seg til å få nettet sikret. Hvordan kan jeg kople min pc på dette nettet? Jeg får opp nette på oversikten over tilgjengelige trådløse nettverk, men jeg klarer ikke finne ut hva nettverksnøkkelen er. På egenskaper for dette nettet (på pappa sin pc) står det jo bare prikker. Er det noen mulighet for å finne ut hva dette passordet er. Mine foreldre husker det ikke...

Endret av grukk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom meg til slutt på. Pappa klarte å finne fram passordet. Men jeg får ikke like stor hastighet som på pcen til pappa...Dette kan kanskje ha flere årsaker...

 

Hastigheten på tilkoplingen går opp og ned mellom 18 og 54 mbs... Noen som har forslag til hvorfor?

Lenke til kommentar

tru ikke den er blitt glemt

følg snole sin råd

bruke en maskin som er kobel til den nettverke

så finne du routeren sin ip vanligvis 192.168.0.1

så får du opp log inn greie brukenavn: admin passord : ???

finn wirelsess... (skrive eg rett)?

kan noge hjelpe meg ¨å forklare resten?? eg dårlig å forklare ting

Lenke til kommentar
Jeg kom meg til slutt på. Pappa klarte å finne fram passordet. Men jeg får ikke like stor hastighet som på pcen til pappa...Dette kan kanskje ha flere årsaker...

 

Hastigheten på tilkoplingen går opp og ned mellom 18 og 54 mbs... Noen som har forslag til hvorfor?

5209507[/snapback]

 

Hastighet og signalstyrke går hånd i hånd - kan være enkelt og greit at din fars PC har bedre mottaksforhold (bedre mottaker, bedre plassering, kortere distanse til sender, ingen\mindre støykilder mellom sender\mottaker osv).

 

Du kan evt. gå inn på routeren (skriv "cmd" i "Kjør..." feltet under START. I command skriver du "ipconfig" så får du opp gateway ip. Evt sjekk via STATUS på trådløse firbindelsen i windows. Denne IP adressen settes inn i ditt browser program. Evt skriv "iexplore 192.168.1.1" hvis det er den riktige ip adressen under "Kjør"\"Run" under START.

Skriv inn username(hvis det kreves-vanligvis "admin") - og passord.

Du kan jo se om du kan booste senderstyrken på routeren under wireless menyen på den.

 

Evt kan du kanskje booste din egen hardware under device manager eller evt program som kom med din trådløse enhet.

 

Ellers er det ikke mange personer som behøver mer enn 18mbps tilkobling til basestasjon til surfing på verdensveven - med mindre det er interntrafikk mellom pc'ene - er du vel i mål bare du har tilkobling?

Lenke til kommentar
Hvis passordet (WEP key'en) er glemt, er det nok, som nevnt i et innlegg over, ingen annen mulighet enn å resete routeren. Pass på å skru på kryptering igjen etterpå.

5209472[/snapback]

Det er bare tull.....

Selv om man har glemt WEP-key, kan man simpelthen logge seg inn på ruteren og enten legge inn en ny WEP-key eller se den som ligger der hvis mulig.

Det kan man enten gjøre ved å bruke en PC som er inne på WLAN'et eller plugge seg til ruteren med en kabel.

 

Å resette ruter er absolutt siste utvei......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...