Gå til innhold

Coop bærbar, problem med ytelse...


Anbefalte innlegg

Klokkefrekvensen ser egentlig helt grei ut. GPU hastigheten er på den vanlige hastigheten, og minnet ligger også innen det normale.

 

Det virker veldig merkelig at ytelsen skal være såpass mye lavere enn vanlig når alle deler av maskinen tilsier god ytelse. Har du forresten lagt inn brikkesett driveren til Intel?

 

Testen nedenfor viser litt ytelsen til X700 og det står også nevnt hvilke klokkehastigheter vi har merket oss.

 

http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/asus_a7v/19763/4

5212714[/snapback]

 

Hmm, sjekket brikkesett-driverne (915PM i systemenheter). Var en for PCI-express, og en for noe minne-greier. Uansett, datoen på de var fra 26-5-2004. Tror kanskje det er her problemet ligger. Men vet ikke hva jeg skal gjøre for å oppdatere de, hadde du giddet og forklare? Er Intel 915PM brikkesett for laptops...

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at du ikke har satt opp alt av eyecandy instillinger på fullt?

 

Sørg for at av anialising og sånt er skrudd helt av eller står på application prefrence!

5214074[/snapback]

 

AA er satt til application prefrence ja (og deaktivert i 3dmark)

 

Testresultater:

 

3DMark03: 3990

3DMark05: 1778

PCMark05: 2629

5214807[/snapback]

 

Samme resultater som meg altså. Er merkelig dette her, er noe som ikke yter som det skal :(

Lenke til kommentar
Leste på et australsk forum at det bare er er 4 pipelines aktivert på kortet. Er visst gjort for å få ned varmen.

 

For min del, så bruker jeg den som en "media center" PC og er ikke så avhengig av 3D ytelse.

5216016[/snapback]

 

Har du link til forumet? Virker litt rart at kortet på denne pc'en skal yte mindre enn kortet på andre bærbare med samme specs, ihvertfall når det er snakk om nesten en halvering i 3d-ytelse....

Lenke til kommentar

Har du link til forumet? Virker litt rart at kortet på denne pc'en skal yte mindre enn kortet på andre bærbare med samme specs, ihvertfall når det er snakk om nesten en halvering i 3d-ytelse....

5216078[/snapback]

 

Link til Australsk Medion forum: medion

 

NB: Modellbetegnelsen der er MD96500 men det er i praksis den samme PCen som de selger i Norge.

Endret av jornh71
Lenke til kommentar

Hei

 

Vurderer å kjøpe den Medion-maskina på Coop, men er litt mer skeptisk etter at jeg har lest denne tråden. På papiret ser maskinen veldig bra ut, men den yter altså ikke like bra i praksis? Så skjermkortet gir ikke den ytelsen i tester som det bør gi? Gjelder dette flere av dere som allerede har kjøpt maskina eller bare trådstarter? Har hørt at mange også sliter litt med at maskinen låser seg, særlig når man er tilkoblet trådløst nett. Virker ikke som om dette er en kvalitetsmaskin akkurat.

 

Noen som har gode erfaringer med MPX Notebook KN1? Hvordan yter denne i praksis? :hmm:

Lenke til kommentar
Hei

 

Vurderer å kjøpe den Medion-maskina på Coop, men er litt mer skeptisk etter at jeg har lest denne tråden. På papiret ser maskinen veldig bra ut, men den yter altså ikke like bra i praksis? Så skjermkortet gir ikke den ytelsen i tester som det bør gi? Gjelder dette flere av dere som allerede har kjøpt maskina eller bare trådstarter? Har hørt at mange også sliter litt med at maskinen låser seg, særlig når man er tilkoblet trådløst nett. Virker ikke som om dette er en kvalitetsmaskin akkurat.

 

Noen som har gode erfaringer med MPX Notebook KN1? Hvordan yter denne i praksis?  :hmm:

5224797[/snapback]

 

Har lest litt på det australske forumet og av egne erfaringer:

-Den yter ikke som forventet i 3dmark. Kun 13950 poeng i 01, og 1770 poeng i 05.

Folk i det australske forumet får heller ikke noen høyere score, mulig det bare skal være sånn.

-Tastaturet låser seg, og det trådløse nettverket er ustabilt. Dette er kun software-relatert. Forsvant etter at jeg formaterte pc'en og la inn XP proffesional, og nye drivere fra Intel.

-Noen har problemer med at den blir overopphetet. Har ikke hatt det problemet selv, og den har stått på døgnet rundt i ett par dager, og hatt ett par timer sammenhengende med hl2. Tror ikke det er ett reelt problem.

-Noen har problemer med TV-tuner kortet. Har ikke hatt problemer med det, mtror en reinstall av XP er nøkkelen til suksess.

 

Ellers virker det som en kjempemaskin, god byggekvalitet, fin skjerm, FET touchpad, fingerprintscanner, stor harddiks og masse minne, og nok av innganger/utganger. Følger også med en genial fjernkontroll til tv-kortet, som brukes sammen med powercinema (media-center klone)

 

Håper også at problemet med 3d-ytelsen blir fikset av medion ved en patch elns, ellers har ikke jeg noe problemer med den ;)

Lenke til kommentar

Har lest litt på det australske forumet og av egne erfaringer:

-Den yter ikke som forventet i 3dmark. Kun 13950 poeng i 01, og 1770 poeng i 05.

Folk i det australske forumet får heller ikke noen høyere score, mulig det bare skal være sånn.

-Tastaturet låser seg, og det trådløse nettverket er ustabilt. Dette er kun software-relatert. Forsvant etter at jeg formaterte pc'en og la inn XP proffesional, og nye drivere fra Intel.

-Noen har problemer med at den blir overopphetet. Har ikke hatt det problemet selv, og den har stått på døgnet rundt i ett par dager, og hatt ett par timer sammenhengende med hl2. Tror ikke det er ett reelt problem.

-Noen har problemer med TV-tuner kortet. Har ikke hatt problemer med det, mtror en reinstall av XP er nøkkelen til suksess.

 

Ellers virker det som en kjempemaskin, god byggekvalitet, fin skjerm, FET touchpad, fingerprintscanner, stor harddiks og masse minne, og nok av innganger/utganger. Følger også med en genial fjernkontroll til tv-kortet, som brukes sammen med powercinema (media-center klone)

 

Håper også at problemet med 3d-ytelsen blir fikset av medion ved en patch elns, ellers har ikke jeg noe problemer med den  ;)

5224889[/snapback]

 

Okei, så ellers er du veldig fornøyd med maskinen? Så det virker som de fleste problemene som folk møter har med software-problemer som f.eks. drivere, OS o.l. å gjøre? Siden skjermkortet yter så "dårlig" som det gjør, opplever du hakking og dårlig FPS i nye spill?

 

Man får jo mye igjen for pengene med tanke på specs samt alt ekstrautstyret. Har du testet TV-kortet, fungerer det bra? Så skjermkvaliteten er bra, den er skarp ig fin? Er batterikapasiteten virkelig på over 3 timer, og maskinen er altså solid bygd? Du kunne ikke ha sjekka hvor mange RAM-slots som er på den med tanke på å installere mer minne senere.

 

Konkluderer med at du mener at denne Medion-maskinen er et godt tilbud, trass dårlig ytelse på X-700 kortet? :yes:

Lenke til kommentar

Virker som de fleste problemene folk møter er driverproblemer, og ett bloatet OS.

En reinstall og nyeste drivere innstallert fjernet ihvertfall de fleste problemer hos meg, bortsett fra 3d-ytelsen da. Ja, når det kommer til det. HL2 spilles helt fint med ganske høy grafikkinstilling, Fear går ikke fullt så bra. Sånn som det er no kan kortet sammenlignes med 9700 128mb mobility vil jeg tro.

Skjermen er noe av det beste med hele pc'en, den er skarp, fargeklar og fin.

Tv-kortet har fungert fint hittil, men har ikke prøvd det på Medion-maskinen, det står i min egen 1557.

Ellers virker maskinen solid bygd, batteritiden er nok på over 3 timer (utifra det jeg har lest, har ikke testet). Har ikke planer om å åpne den, men antar det er 2 ram-slot, med 2x512mb minne.

 

Maskinen er ett meget bra kjøp hvis de får fikset 3d-ytelsen. Hvis ikke er det ett godt kjøp, men er du ute etter en spillmaskin ville jeg heller sett nærmere på Netshop sin 259IEN.

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd soft-mod'ing av X700 XL kortet?

f.eks. riva tuner eller ati tool?

 

Leste på http://firingsquad.com/hardware/geforce_6800_unlocking/at det gikk an å åpne pipelines (på et gf 6800 kort vel å merke) gjennom riva tuner, og i følge det australske forumet var det visst "avstengte" pipelines som var problemet.

(NB: prøves på eget ansvar, og med tap av garanti...) ;)

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som ATI tools kan endre på antall pipelines (4 stk. btw) :(

 

edit: Tror ikke det finnes en løsning på grafikk-problemet desverre, virker som det er en pingle-utgave av X700Xl pc'en har fått. Er jo lov å håpe på at den kommer en fix iform av en patch eller BIOS-upgrade, men tviler sterkt...

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Har sjekket opp med Medion support angående dette skjermkortet. Som vi alle er enige i yter ikke dette skjermkortet hva vi forventer av et X700 skjermkort.

 

Medion bekrefter at dette er en nedgradert utgave og de kunne ikke si om det ville komme noen drivere/ oppgraderinger som vil hjelpe oss. Så de som får rapport om kun 4 aktive renedring pipelines har rett i sine antagelser.

 

Noen som føler seg lurt?

 

MVH

Roger N

Lenke til kommentar

Har også denne pcen...er så langt veldig fornøyd med den, men må si at jeg også føler meg litt lurt nå. Coop burde helt klart sagt at dette var en nedgradert utgave av skjermkortet. Jeg vil påstå at dette er en mangel da det er en opplysning selger har unngitt å gi som kan ha hatt innvirkning på kjøpet...hmm, leverte akkurat tilbake en Acer det var masse surr med, og kjøpte meg denne. Tenkte at endelig skulle jeg få en pc jeg ble fornøyd med, og selv om jeg ikke har hatt tid til å teste ut grafikkortet så veldig mye, er det kjedelig å vite at det ikke yter like bra som andre x700. Får vel vurdere å gå tilbake med den og kreve litt prisavslag kanskje, vet ikke om jeg orker å bytte pc en gang til! Medion bør finne ut litt fort om det en patch e.l. som kan fikse dette her...noen som har tenkt å kreve kjøpet hevet eller prisavslag??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...