Gå til innhold

Operation Flashpoint, bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker da jeg innstallerte den nye vanneffekten laget av Kegetys. Haka slapp noen hakk, og jeg ble travelt opptatt med å scripte helikoptre som fløy inn mot land lavt over vannflaten mens de speilet seg i vannet :D Helt fantastisk stor forskjell fra den gamle kjedelige overflateteksturen.

Og etter det kom jo bare den ene suverent vellagede MODen og add-on etter den andre..

Viva la OFP 1985! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et av de spillene som har gitt meg mest glede igjennom tidene. Muligheten til å lage egne slag og oppdrag er utrolig bra!

På lan blir det enda bedre! Er utrolig med muligheter på dette spillet, går aldri lei. :)

Skrevet

Siden vi er inne på tema har jeg lyst til å nevne OFP-siden min med tutorials om hvordan man kan lage egne addons (fly, båter, våpen,++) til spillet relativt lett. Skrev disse for to år siden, og får fortsatt forespørsler om dem, på tross av at det kun stort sett er hardcore-OFP-fansen igjen, og få nye spillere.

http://ofp.info/brsseb/ (se under "tutorials")

Ta en titt hvis du liker å lage ting, enten du er interessert i 3D-design eller en liten Photoshop-geek som kanskje kunne lage teksturer til addons (folk som kan lage texturer er veldig høyt verdsatt i OFP-comunitiene!). Jo flere flinke folk som fatter interesse og ønsker å bidra til å utvide og forbedre OFP-fenomenet, jo bedre!

Skrevet

Operation flashpoint er og blir et eneste stort og godt minne hos meg.. *sukk*....

Og frosken, gløym ikkje at du kan kjøre traktor også ;)

Hadde bakholdsangrep med traktor en gang husker eg... drap vel et par 10-20 stykker tenker eg :D

Skrevet

brsseb - takk for linken. Tror ikke jeg har sett den siten før, av en eller annen grunn. Jeg mistet etter en periode motet når det gjaldt å lage landskap og litt avanserte missions, for det er veldig mye å sette seg inn i. Men, OFP 1985 dør ganske enkelt ikke, det lever videre i hardcore-spillerne, og derfor er det absolutt verdt å gå tilbake for et nytt forsøk ja :)

Drømmen var å lage landskap som representerer deler av Norge. Vet ikke om du har prøvd Racer, hvor et par av de beste road trackene er laget av en nordmann og forestiller norske veier. Slikt er jo litt inspirerende.

De tutorialene du har der ser virkelig bra ut, gleder meg til å brette opp skjorta og sette i gang.

Du har sikkert gjort deg noen tanker om hvilke muligheter Armed Assault og det kommende "OFP 2" vil gi på dette området. I mine villeste drømmer ser jeg for meg støtte for Phys-X, men det skjer neppe. Kanskje i et OFP 3.. :whistle:

Det er uansett fantastisk å tenke på hva folk med skills har fått til med OFP 1985, det viser hvor mye et community betyr for et spill som har slike muligheter.

Skrevet
Du har sikkert gjort deg noen tanker om hvilke muligheter Armed Assault og det kommende "OFP 2" vil gi på dette området. I mine villeste drømmer ser jeg for meg støtte for Phys-X, men det skjer neppe. Kanskje i et OFP 3..  :whistle:

5342021[/snapback]

Erh, nå trodde jeg at Armed Assault var navnet på OFP2, fordi de ikke eier rettighetene på navnet.

Anyways

- Er det noen som har gode Coop maps? Ville gjerne ha noe med kvalitet, HELST med AH1 eller AH64.

Skrevet
Du har sikkert gjort deg noen tanker om hvilke muligheter Armed Assault og det kommende "OFP 2" vil gi på dette området. I mine villeste drømmer ser jeg for meg støtte for Phys-X, men det skjer neppe. Kanskje i et OFP 3..  :whistle:

5342021[/snapback]

Erh, nå trodde jeg at Armed Assault var navnet på OFP2, fordi de ikke eier rettighetene på navnet.

Anyways

- Er det noen som har gode Coop maps? Ville gjerne ha noe med kvalitet, HELST med AH1 eller AH64.

5342135[/snapback]

Nop.. Armed Assault er "ofp 1.5" mens OFp2 er akkurat nå "game2" mange blander disse 2 sammen.. men det er 2 forskjellige spill :)

Skrevet

AA er "OFP 1.5" ja, og kommer engang i 2006. "OFP2" dukker nok ikke opp før 2007 tipper jeg, da under et annet navn en Operation Flashpoint. Grunnen er at Bohemia Interactive Studios har brutt med publisheren Codemasters, som fortsatt har rettigheter til navnet "Operation Flashpoint".

Jeg forventer at AA blir veldig likt OFP1, bare uten de mest graverende problemene og begrensingene som var i orginalen (bedre fly-"motor", DX9-grafikk, mer strømlinjeformet både her og der). Blir ingen revolusjon, men en evolusjon.

En av de viktigste forbedringene er garantert JiP, Join In Progress på Multiplayersiden. Veldig dumt å måtte sitte 20min+ i lobbyen på serveren for å vente på at de som spiller skal bli ferdig (les: drept alle sammen :p ) før man får være med å leke.

I tillegg forventer jeg at de mest irriterende begrenseningene som addon-lagere støter på forsvinner, f.eks at man ikke kan frakte med seg en jeep inni et helikopter uten å ty til en masse script-hacking (les: jukse), eller mer dustete begrensninger som at addons av typen "bil" ikke kan utstyres med varmesøkende raketter (uten ENDA mer script-hacking :) ), etc.

Og så håper jeg for alt i verden at de fikser kollisjonsrutinene (collision-detection). OFP1 føles veldig sprøpelig ved at man kan f.eks krype gjennom gulv, gjerder, tak og vegger hvis de bare er tynne nok. Dumt når man forsøker å snipe noen fra et lite vindu i 10 etasje bare for å falle gjennom og dø selv :)

Gjest Slettet+56132
Skrevet
AA er "OFP 1.5" ja, og kommer engang i 2006.  "OFP2" dukker nok ikke opp før 2007 tipper jeg, da under et annet navn en Operation Flashpoint. Grunnen er at Bohemia Interactive Studios har brutt med publisheren Codemasters, som fortsatt har rettigheter til navnet "Operation Flashpoint".

Jeg forventer at AA blir veldig likt OFP1, bare uten de mest graverende problemene og begrensingene som var i orginalen (bedre fly-"motor", DX9-grafikk, mer strømlinjeformet både her og der). Blir ingen revolusjon, men en evolusjon.

En av de viktigste forbedringene er garantert JiP, Join In Progress på Multiplayersiden. Veldig dumt å måtte sitte 20min+ i lobbyen på serveren for å vente på at de som spiller skal bli ferdig (les: drept alle sammen :p ) før man får være med å leke.

I tillegg forventer jeg at de mest irriterende begrenseningene som addon-lagere støter på forsvinner, f.eks at man ikke kan frakte med seg en jeep inni et helikopter uten å ty til en masse script-hacking (les: jukse), eller mer dustete begrensninger som at addons av typen "bil" ikke kan utstyres med varmesøkende raketter (uten ENDA mer script-hacking :) ), etc.

Og så håper jeg for alt i verden at de fikser kollisjonsrutinene (collision-detection). OFP1 føles veldig sprøpelig ved at man kan f.eks krype gjennom gulv, gjerder, tak og vegger hvis de bare er tynne nok. Dumt når man forsøker å snipe noen fra et lite vindu i 10 etasje bare for å falle gjennom og dø selv :)

5343345[/snapback]

Hvis GameSpot har rett, så jobber fortsatt Bohemia og Codemasters sammen fortsatt. Men, hvis ikke, så har jo Bohemia allerede utviklet en egen grafikkmotor til OFP 2, som de ikke bruker i AA, siden Codemasters ikke gir dem koden...

Men, det er det samme, jeg kjøper begge deler. Men jeg håper at AA, som utvikles av Bohemia er bedre enn OFP 2, siden det er to forksjellige utviklere (nesten).

Skrevet

Regner med at collision-detection har blitt forbedret en god del, ja. BIS fikk tross alt en del pepper fra fansen angående det der.

Det er ikke moro å bruke 2 etg. i et hus taktisk for å spionere på en gruppe som patruljerer gaten, og så plutselig og selvfølgelig helt uten forvarsel, faller du gjennom veggen og befinner deg på gaten rett foran dem.

Slike ting er jeg sikker på vil bli fikset til neste spill.

Gjest Slettet+56132
Skrevet
Regner med at collision-detection har blitt forbedret en god del, ja. BIS fikk tross alt en del pepper fra fansen angående det der.

Det er ikke moro å bruke 2 etg. i et hus taktisk for å spionere på en gruppe som patruljerer gaten, og så plutselig og selvfølgelig helt uten forvarsel, faller du gjennom veggen og befinner deg på gaten rett foran dem.

5346831[/snapback]

Det har aldri skjedd med meg...

For såvidt ligger jeg bare litt rundt her og der, og skyter på det meste som rører på seg :D

HUFF, jeg vil ha AA og OFP 2!

Skrevet

5346831[/snapback]

Det har aldri skjedd med meg...

For såvidt ligger jeg bare litt rundt her og der, og skyter på det meste som rører på seg :D

HUFF, jeg vil ha AA og OFP 2!

5347743[/snapback]

Me old timer, me play OFP 1985 vely lonh time!

Les denne tråden om problemet:

Flashpoint 1985 forumet

Den samme tråden peker til en artikkel fra BIS, som sier bl.a.:

Armed Assault (working title, aka ArmA) will be our next title for PC with an expected release date prior to the end of 2005. It will bring you a new engine with numerous improvements, including a completely new Direct X 9 graphics engine with support for detailed vegetation and dynamic water, reworked physical simulation and collision detection. Not forgetting of course, support for join in progress multiplayer.

It will also contain a brand new environment and campaign set in the recent past. We also keep in mind all of the great community content created so far and we’ll try to make it as easy as possible to convert and use any OFP content in ArmA. Good news for addon makers is that porting their work into ArmA will help prepare them for future releases of our engine, which in the coming years will expand over many areas the ability of our technology.

.

Håper det klarer opp litt :)

Skrevet
FDF 1.4 har kommer bare så du vet det :) så last ned på nytt du ;)

5316593[/snapback]

Oh yeah! Den nye FDF-kampanjen var feit. Enkeloppdragene derimot fikk jeg ikke sansen for.

Gikk faktisk til det skrittet å kjøpe GOTYversjonen og reinstallere hele greia, og er rødøyd og bleik på jobben om morran....

Bernt K

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Noen som har prøvd Y2K2 moden? Prøvde deg for noen dager siden, kanskje den beste ofp moden jeg har prøvd :).

Endret av Articfare
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132
Skrevet
Noen som har laget noen oppdrag/campaign?

5452335[/snapback]

Jeg lagde et et, hvor du var en Terminator, og skulle utrydde en hel by! Helt umulig! Selv om den figuren tålte en del, skulle kanskje ikke satt inn atombomen :!:

• 4 måneder senere...
Skrevet
Noen som har laget noen oppdrag/campaign?

5452335[/snapback]

Jeg lagde et et, hvor du var en Terminator, og skulle utrydde en hel by! Helt umulig! Selv om den figuren tålte en del, skulle kanskje ikke satt inn atombomen :!:

5455142[/snapback]

Gjennoppliver tråden min fra et år i dvale jeg :).

Har du det oppdraget??

• 3 uker senere...
Skrevet

Sitter og spiller det veldig ofte.

best med battle over et eller annet.

Gode baner og gøy å lage baner.

det er spillbart helt til du finner ut at resistance er bedre laster/kjøper det og har det enda mer kjekt.

beste spillet jeg har på pcn. :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...