Gå til innhold

7800GT AMD 3500+?


SiRious

Anbefalte innlegg

vel.. da var jeg tilbake.. fikk refund ifra Komplett og kjøpte et nytt 7800gt.. men denne gangen ifra PoV, grunnen var ganske simpel.. eneste gode grunnen til at jeg valgte PoV er At det er omentrent minimal forskjell på 7800GT kortene.. bortsett fra utseende og vifte.. jeg har en NV silencer liggende men får ikke montert den grunnet lite plass til minnekjøler delen på vifta.. men,jeg skal fixe det i verkstedet på mandag..

 

 

over til ytelse.. vel samme som før.. men jeg har endelig fått tatt bilder av bios.. og her er de (la de ut i en annen post.. og vet ikke hvordan få de over hit) Noob! :p

bilde1 (Uklart)

bilde 2

Bilde 3

Bilde 4

Bilde 5

 

 

noen som kan se noe feil? trenger hjelp azz.. er slitsomt å slite med ytelse.. håper ikke det er hk som er defekt.. :cry:

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett memory timings delen til manuelt, du kjører auto noe som tydeligvis setter rammen til å kjøre 167mhz istede for 200 som den skal gjøre, med mindre du har pc2700 ram da....

 

og så på memory timings 1T/2T så står det 2T, sett denne til 1T. det burde gi en liten boost.

 

jeg går ut i fra at du har oppdatert drivere, installert alle nødvendige drivere og formatert systemet dersom du har bytta enten hk eller skjermkort (bare om du gikk fra ati til nvidia)?

 

edit: hvis du jobber for å bli brukermoderator, så burde du fikse signaturen din så den er lovlig. det er nemlig max 4 linjer, og tomme linjer teller som 1 linje desverre. gikk på samme smellen selv :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

vel, ja, jeg har reinnstalert alle driveren.. og jeg har Twinmos ram, tviler på at den duger til 1T.. alle kontakter er tilkobla.. hvis de ikke hadde det, ville jeg fått beskjed om det ved oppstart.. er en 6 pins molex til PCI-16x kort.. og 4 pin molex til AGP..

 

har faktisk akuratt innstalert Windows, og lagt alle de seneste driverne in på maskina..

 

men skal prøve ram nå..

Lenke til kommentar

Sett driverinnstillinger for 3DMark05: høy ytelse i stedet for kvalitet eller hva det heter. Den forskjellen gav meg ca +250 poeng. Finner du noe mer som kan stilles ned så gjør det. Sikker på at vSync er av?

 

Har forøvrig x2 4400+, gtx (430/1,20), 2GB ocz

 

8056 3DMarks 05

 

Og bekrefter herved at det ikke er noe galt med 64-bits windows, noe jeg benytter med stor suksess ;)

Lenke til kommentar
vel, gjor som følgende.. kjørte det i 1T og på 166Mhz

måtte resete bios for at maskina sku starte.. :\

 

noen som har andre forslag?

5627981[/snapback]

twinmosen klarer fint 1T om du bare kjører 2 brikker. med 4 så går det ikke.

 

men er det pc 2700 ram du har? siden den ikke vil over 167 mhz, eller har du 4 brikker?

 

uansett så er det noe rart, har du mulighet til å teste skjermkortet i en annen maskin å se om det funker 100%?

 

en kammerat av meg hadde et 6800GT kort som var serøst bugga. scora ca 5500 i 3dmark 03 (ca 50% av max) og det funka ikke å bytte verken bios eller drivere. temperaturen lå konstant på 153 grader også uansett bruk :p

Lenke til kommentar
vel, gjor som følgende.. kjørte det i 1T og på 166Mhz

måtte resete bios for at maskina sku starte.. :\

 

noen som har andre forslag?

5627981[/snapback]

twinmosen klarer fint 1T om du bare kjører 2 brikker. med 4 så går det ikke.

 

men er det pc 2700 ram du har? siden den ikke vil over 167 mhz, eller har du 4 brikker?

 

uansett så er det noe rart, har du mulighet til å teste skjermkortet i en annen maskin å se om det funker 100%?

 

en kammerat av meg hadde et 6800GT kort som var serøst bugga. scora ca 5500 i 3dmark 03 (ca 50% av max) og det funka ikke å bytte verken bios eller drivere. temperaturen lå konstant på 153 grader også uansett bruk :p

5629166[/snapback]

 

vel, det er 4 x 512 PC 3200 Teinmos ram.. 2 i dualchannel og to vanlige...

 

når det kommer til skjermkortet, har jeg teste 3 forskjellige 7800gt kort på maskina.. 2 av dem fra XFX, begge var forskjellige i frager, og oppbyging, og et PoV.. samme resultat uansett..

 

frykter det er PCI-X porten på hk, men har veeeeeeeeldig lite løst å sende det inn igjen.. :(

Lenke til kommentar
vel, gjor som følgende.. kjørte det i 1T og på 166Mhz

måtte resete bios for at maskina sku starte.. :\

 

noen som har andre forslag?

5627981[/snapback]

twinmosen klarer fint 1T om du bare kjører 2 brikker. med 4 så går det ikke.

 

men er det pc 2700 ram du har? siden den ikke vil over 167 mhz, eller har du 4 brikker?

 

uansett så er det noe rart, har du mulighet til å teste skjermkortet i en annen maskin å se om det funker 100%?

 

en kammerat av meg hadde et 6800GT kort som var serøst bugga. scora ca 5500 i 3dmark 03 (ca 50% av max) og det funka ikke å bytte verken bios eller drivere. temperaturen lå konstant på 153 grader også uansett bruk :p

5629166[/snapback]

 

vel, det er 4 x 512 PC 3200 Teinmos ram.. 2 i dualchannel og to vanlige...

 

når det kommer til skjermkortet, har jeg teste 3 forskjellige 7800gt kort på maskina.. 2 av dem fra XFX, begge var forskjellige i frager, og oppbyging, og et PoV.. samme resultat uansett..

 

frykter det er PCI-X porten på hk, men har veeeeeeeeldig lite løst å sende det inn igjen.. :(

5629569[/snapback]

Hverken harddisk eller minne vil gjøre så stort utslag på 3dmark scoren din. Hardisken har vel omtrent nada å si, og minnet kan ha litt si men maks 10% på en veldig god dag. Vil tro som mange andre sier her at det er noen dårlige drivere ute å går. Chipsett og skjermkort sier du jo er nyeste så da vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har samme problem sjøl...

 

MSI K8N SLI-FI

AMD x2 3800+ stock

Gainward Geforce 7800GTX

1xCrusial 1024 MB cl3, får en ekstra brikke på onsdag

 

3Dmark05: 4500

 

Hadde virkelig håpet å få løst dette....

En ting jeg reagerte på var at den ene kjerne (har angitt affinitet) gikk på bånn guff og tenkte den var en flaskehals og har derfor ikke brydd meg noe særlig mer.

 

Får heller begynne å se om det er kommet nye drivere siden sist...

 

Håper trådstarter finner ut av det og kan gi meg et tips...

Lenke til kommentar
Har samme problem sjøl...

 

MSI K8N SLI-FI

AMD x2 3800+ stock

Gainward Geforce 7800GTX

1xCrusial 1024 MB cl3, får en ekstra brikke på onsdag

 

3Dmark05: 4500

 

Hadde virkelig håpet å få løst dette....

En ting jeg reagerte på var at den ene kjerne (har angitt affinitet) gikk på bånn guff og tenkte den var en flaskehals og har derfor ikke brydd meg noe særlig mer.

 

Får heller begynne å se om det er kommet nye drivere siden sist...

 

Håper trådstarter finner ut av det og kan gi meg et tips...

5633765[/snapback]

 

hadde håpet at noen andre med samme HK som meg skulle svare.. :) ja, ser ut som om at det enten er noe med HK elelr Bios, men jeg fater bare ikke hva det er.. noen andre som har et MSI K8N SLI-FI S939 HK der ute? som kanskje funker ordentlig? eventulet tatt bilder av bios innstilinger??

Lenke til kommentar

Ettersom denne tråden er blitt ganske lang og det da er mindre sannsynlig at folk orker å sette seg inn i hele saken, samt at dette er blitt et emne om hovedkort er det vel mest lukrativt å opprette en ny tråd under Hovedkort. Jeg kan godt gjøre det, men da må det bli litt senere...det beste er vel at du (SiRious) gjør det fordi etter å ha lest innleggene dine er det åpenbart at din kompetanse på data er bedre enn min... :thumbup:

Lenke til kommentar
Ettersom denne tråden er blitt ganske lang og det da er mindre sannsynlig at folk orker å sette seg inn i hele saken, samt at dette er blitt et emne om hovedkort er det vel mest lukrativt å opprette en ny tråd under Hovedkort. Jeg kan godt gjøre det, men da må det bli litt senere...det beste er vel at du (SiRious) gjør det fordi etter å ha lest innleggene dine er det åpenbart  at din kompetanse på data er bedre enn min... :thumbup:

5634818[/snapback]

 

 

vel, har fixet det nå, du kan bare joine meg :)

 

MSI K8N

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...