Gå til innhold

Den kommende prisreduksjonen fra Intel


Bergenga

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å kjøpe meg ny PC i løpet av høsten, eller rettere sagt bygge en. Jeg har tenkt å kjøpe P4 2,53 GHz, siden den er ventet å falle kraftig i pris nå snart.

 

I mai ble det sagt at neste prisreduksjon skulle komme i oktober. Er det noen som vet noe mer om akkurat når dette vil skje?

 

Er det også noen som veit om svingningene på RAM-prisene for tida? Har tenkt meg 1GB, men er ikke sikker på om det blir DDR eller RD.

 

Jeg lurer også på om noen veit om hovedkort som støtter AGP 8X som er basert på Intels chipset. Fant bare noen med VIA.

 

Så det eneste som holder meg fra å kjøpe maskina nå er at jeg venter på at prosessorne skal bli billigere, og at Hercules 3D Prophet 9700 Pro skal komme til landet. Først da kan jeg endelig kjøpe meg skikkelig ny PC. Et grovt regnestykke viste at jeg kom opp i 19000, som er en god pris. Betalte det samme for den elendige bærbare jeg har nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Ser ut for at det er det som er skjedd nå. Har ikke lagt merke til det.

Vel, da er det i grunnen bare skjermkortet jeg venter på, da. Det skal altså komme i slutten av neste måned. Kommer sikkert uansett til å ta noe tid å vente på de forskjellige delene jeg kommer til å kjøpe fra flere forskjellige steder.

Sannsynligvis kommer jeg til å tjuvstarte med skjerm og tastatur/mus nå til uka.

Lenke til kommentar

Viss du har det travelt med å få Radeon 9700, påstår aamram.no at de får inn:

 

Club 3D Radeon 9700 PRO 128MB DDR Tv-Out, DVI, Retail

- PÅ LAGER FRA CA 3-4 SEPTEMBER! NOK 4295,00

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LaCabs på 2002-08-31 02:41 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: LaCabs på 2002-08-31 02:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-31 03:30, bender skrev:

Skal du ut med 19 lapper burde det være rom for en maskin med 850E chipsett sammen med en 533 P4 pros og 1066 RD ram


 

Jeg hadde tenkt på omtrent det oppsettet ja, for jeg har hørt at med P4 over 2,2 GHz vil det være smart å ha RDRAM i stedet for DDRRAM. Det eneste problemet er det med prisen. Og så lette jeg litt etter hovedkort, og da syns jeg det var litt dårlig utvalg. Hadde også tenkt litt på det med AGP 8x for å utnytte støtten på skjermkortet, men det er kanskje ikke så mye forskjell at det gjør noe. Det var i hvert fall ikke mulig å finne noen hovedkort med både i850E og AGP 8x på samme. Noen som vet om det kommer med det første?

 

Jeg testa dette med hvor mye det ville koste å kjøpe RD med PC1066, og da vil det være oppimot 1500 mer i pris, og da bare med 512 MB RAM. Derfor er det mulig at jeg holder meg til DDRRAM for denne gang. Problemet er jo det at man får ikke større PC1066-brikker enn 256 MB, og da ville jeg fylt opp hele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...