Gå til innhold

939 oppsett, er dette bra deler? Max 8000,-


Anbefalte innlegg

Begynner å få lagt ting på plass håper jeg. Skal kort forklart ha nytt 939 system, som skal klokkes en del. Jeg har skjerm, tastatur/mus, DVD og kjapp HD fra før.

 

Oppsettet ser slik ut:

Chieftec Kabinett med 400W

Epox 9npa nf4 ultra

AMD Opteron 148

OCZ minne

 

Skjermkort blir enten 7800GT eller x1800xl til rett under 3K

 

Totalt: ca. 8200 + frakt

 

Har jeg gjort noen dårlige valg her? Er kabinettet bra? Bråker det mye? Kom med deres meninger!

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser vel bra ut det der, selv om Chieftec er ganske kjedelig da. Vil anbefale 2gig minne. Jeg vet ikke kvaliteten på strømforsyninga som chieftec bruker, men 400w er ikke mer enn du må ha. Skal du presse inn litt ekstra HW inn i kassa blir det for mangel på watten.

 

lykke til.

5205840[/snapback]

 

Slutt å tull, 400w holder i bøtter og spann. Har selv chieftec kabinett med 340watt, det holder til:

4disker

cdbrenner

6600GT

3 vifter

osv. osv.

Lenke til kommentar

nei du trenger ikke 2gig minne. Minnevalget er bra, men med mindre du er en overklokker, så ser jeg ikke behovet for å legge penger i så skarpe rambrikker. Ut fra maskinoppsettet ser det ut som du har tenkt å bruke den til spill.

 

Slik ville jeg har gjort det innenfor din prisramme:

 

Asus A8n HK ca 1000kr

1.gig Geil ram 433mhz ca 1300 kr

AMD 3700+ ca 2000kr

Raidmac kabinett (finnes i utallige variasjoner på psdata) ca 450kr

PSU ca 500w ca 600kr

gf 7800gt ca 3000 kr

 

= ca 8400kr

 

(da har du power nok til å sette kortet ditt i SLI når den tid kommer:-) )

Lenke til kommentar

Er geil minne bedre enn OCZ? Jeg har tenkt å klokke Opteronen.

 

De kabinettene var ikke helt det jeg hadde tenkt.

 

Link til HK og Ram? Jeg har ikke utrolig god peil lenger, har ikke vært så oppdatert det siste året...

 

Tror 400w holder, sli er ikke aktuelt, regner med at dette blir siste stasjonære oppgradering for min del. regner med å gå for x1800xl, liker ati bedre enn nvidia.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

..dessuten BKB så tuller jeg ikke når det gjelder watten. Ditt 6600 kort trenger ikke mye juice, men 6800 og 7800 kortene er en annen ting. Pluss at det er snakk om å få maximal ytelse av systemet i perioder der belastningen er hard, og da må PSU levere varene øyeblikkelig, eller så kan man tape effekt og/ eller få et ustabilt system. Jeg her sikker på at vi skulle fått pcen din til å harke og gå på en 200w forsyning også om vi prøvde..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...