Gå til innhold

HJELP! ASUS deler i norge.


Woilef

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Asus W5A laptop (den hvite) som jeg desverre har klart og få en skade på. Rammen rundt Lcd skjermen innvendig har fått flere sprekker øverst i høyre hjørnet. Ellers fungerer pcen helt utmerket. De jeg altså da er ute etter her er kun denne plastrammen. Jeg har kontaktet kundeservice i danmark, og de var mindre behjelpelige. Jeg fikk beskjed om at det ville ta 14-18 dager og det ville koste 200 euro. Jeg er helt avhengig av pcen gjennom jobben så og sende den inn er helt uaktuelt. Jeg spurte de om det var mulig og kun få tilsendt dette plastdekselet men det var ikke mulig fikk jeg høre.

 

Altså det jeg lurer på:

 

Er det noen som vet om noen overhodet som har service i Norge på Asus, og som evt har en slik del fra feks en defekt skjerm liggende? Eventuelt noen som vet hvor jeg kan bestille denne?

 

Vi har selv kyndige folk på jobben til og montere så dette er ikke noe problem.

 

 

 

 

Setter STOR pris på alle svar.

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS har ingen organisasjon i Norge, ASUS Nordic holder til i Kista i Sverige, mens all service foregår i Emmen i Nederland. Dersom reparasjonen er en garantisak har du maskinen tilbake innen 7 dager. En annen sak er at ASUS krever €110 bare for å se på den hvis det er du selv som har forårsaket skaden, og da garanterer de ikke for at du har den tilbake innen en uke heller.

Endret av Paragrafrytteren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk en ny mail fra asus:

 

Heisann!

Jeg har sjekket opp med sjefene her, og jeg har dessverre dårlige nyheter

til deg!

 

Vi selger ikke denne typen deler til slutt-kunder, og vi kan heller ikke

tillate denne formen for "self-service", da vi ikke har noen som helst

mulighet til å sjekke om det er korrekt utført i forhold til garanti osv.

Jeg beklager disse dårlige nyhetene. Eneste mulighet er derfor å sende inn

maskinen for å få den reparert...

 

Så der kommer jeg ingen vei, har i tillegg vært i kontakt med www.hoco.no altså Ødegaard og de har enda ikke svart...

 

Noen som vet noe mer her? Det kan feks være verksteder som har fåretatt bytte av lcd og har bare den liknende osv...

Endret av Woilef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...