Gå til innhold

Qtek 8310 eller 9100


takktakk

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Nokia N90 halvannen måneds tid og kan bare konstatere at jeg har gått på en smell. Hadde egentlig tenkt meg en Windows Mobile telefon, men ble fanget i hypen rundt N90. Dette er imidlertid langt fra den telefonen jeg trenger - så nå blir det likevel en Qtek.

 

Valget står mellom 8310 og 9100. Jeg er skikkelig i tvil om de to, fordi de har forskjellige kvaliteter. 8310 er i følge testene helt rå på ytelse, og er en hendig liten sak, mens 9100 har sitt qwerty tastatur og noe større skjerm. Hendig også i enkelte sammenhenger med landskapsmodus på skjermen.

 

Jeg står bom fast folkens. Telehuset selger 8310 for 1990 og 9100 for 3199 ut året. Da med 18 måneders binding. Veiledende hos dem på 9100 er hele 6990, men dem om det.

 

Hva bør jeg gjøre?

 

:hmm:

Endret av takktakk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hei!

 

både 8310 og 9100 har vel samme prosessor ?

Kjøpte selv 9100 på telehuset for noen dager isden. Må si jeg er litt forundret over at den ikke klarer å spille av video.

 

Har prøvd både .wmv og .avi (divx). .wmv hakker ikke hvis jeg setter på low quality. divx hakker uansett.

 

skal prøve gps etterhvert også. håper ikke det hakker også.

 

spørs hva du skal bruke den til. Det viktigste for meg er det fine tastaturet og den store skjermen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har brukt begge og endte opp med 8310. Spiller av divx på denne uten problemer, det gikk også fint på 9100'en. Kan være kjekt at man stanser andre programmer mens man kjører store video-filer.

 

Valgte 8310 pga størrelse og format. Den er enklere å bruke til "vanlige" telefonifunksjoner enn 9100. Er du i utgangspunktet ute etter en PDA, vil 9100 være et riktigere valg.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...