Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med NexGenTel - Hva ville dere gjort?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte bredbånd og NextPhone fra NextGenTel i november i fjor, og fikk det raskt levert. Bredbåndstilkoblingen har fungert 110% fra november -04 til juni -05. NextPhone har hele tiden vært ustabilt.

 

Problemene jeg har hatt:

Jeg tegnet NextPhone abbonement i en periode hvor det var gratis å tegne for alle. Allikevel ble jeg belastet etableringsgebyr. Dette tok de så bort, men de har ført det på senere fakturaer. Og nå klarer de ikke fjerne det.

 

NextPhone har vært elendig på de fleste måter siden jeg fikk det, så det skal jeg iflg. få

 

Videre har linjen de siste månedene blitt tregere og tregere, og det viser seg at min fart har sunket gradvis ned til 250 ut og 850 inn ca. Selvfølgelig uten at fakturaene har blitt endret. Jeg har ringt og klaget på dette ca èn gang i måneden de siste 4 månedene, og hver gang blir jeg lovet at linje og fakturaer skal rettes opp.

 

 

Det positive er at jeg har sagt til dem at de ikke får en eneste krone før de ordner opp, og det har vært "greit" for dem. I den forstand at de har satt purrestopp, slik at jeg ikke får purringer på fakturaene dersom jeg ikke betaler dem.

Men jeg vil jo ha en tilkobling som fungerer som den skal, og vil gjerne betale for det. Men jeg vil ikke betale for et elendig produkt, og det virker ikke som om de vil løse sakene mine.

 

Hva ville dere gjort? Fortsatt med "gratis" bredbånd og telefoni? Eller ville dere byttet til en mer seriøs aktør? Jeg er jo redd NextGenTel vil sende alle fakturaene til inkasso ved en senere anledning (noe som er ulovlig da kravene er omtvistet, men det driter jo NextGenTel i).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp byttet til nextgentel, fra firstmile. Og jeg er ganske fornøyd med linja. Bare at det er ikke den jeg bestilte...lol... jeg bestilte fox max, og sitter fortsatt med echo max som bare skulle være der en liten stund. Kundeservicen er elendig, men jeg tror de utvikler nytt system for dette nå, jeg tror nå fast på at nextgentel vil få bedre kundeservice i nær framtid.

Lenke til kommentar

Du første du må gjøre er å be om å få tilsendt nytt nextphone adapter. Jeg kan garantere deg at du har et 04 adapter- du SKAL ha et 05 adapter. NGT lanserte den i feb 05.

 

Dersom du har netopia, ber dem aktivere QOS(prioritering av tale) dette kan du også gjøre selv ved å logge deg inn på ruteren via telnet.

Dersom du har thomson ruteren må en tekniker gjøre det for deg...DA er det avansert.

 

Og det siste,,,,,be dem fin justere linjen din.....du har sikkert hatt

 

Brudd, problemer med å ringe ut og inkommende samtaler feiler?

 

Ring dem, de fixer !

 

Jeg plager dem støtt og har ingen problemer med kundeservice`en deres :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...